Call center: dobry pomysł na pierwszą pracę

Maciej Piwowski
21.02.2019

Praca w call center jest w naszym kraju bardzo deprecjonowana. Panuje przekonanie, że to opcja wyłącznie dla osób, które z racji słabego wykształcenia czy niskich kompetencji nie mogą znaleźć zatrudnienia nigdzie indziej. Większość z nas nie przepada też za nachalnymi telefonami od różnej maści ankieterów czy telefonicznych sprzedawców. Mimo to praca w call center może być rozwijająca i stanowić niezły wstęp do kariery zawodowej. Jakie są jej największe zalety?

Świetne przetarcie przed pracą w sprzedaży

Call center to wręcz idealne miejsce pracy dla osób, które planują związać swoją karierę zawodową ze sprzedażą i chcą np. zostać handlowcami. To typowa „szkoła życia”, ponieważ na żadnym innym stanowisku nie ma się do czynienia z tak szerokim przekrojem klientów. W dodatku często bardzo wymagających, opryskliwych czy zwyczajnie chamskich.

Wielu doświadczonych handlowców, którzy zaczynali od call center przyznaje, że było to dla nich niezwykle cenne doświadczenie. Mając do dyspozycji wyłącznie swój głos, bardzo trudno jest przekonać kogokolwiek do zakupu – zwłaszcza, że klient w każdej chwili może po prostu się rozłączyć.

Jeśli sobie z tym poradzisz, to będziesz mieć duże szanse na sukces w sprzedaży. Nieprzypadkowo firmy rekrutujące handlowców bardzo chętnie zapraszają na rozmowy właśnie osoby, które w swoim CV mają epizod pracy w call center.

Wartościowe doświadczenie dla każdego pracownika

Nawet jeśli nie planujesz pracować w sprzedaży, ale masz możliwość zatrudnienia się w call center, to przynajmniej rozważ taką opcję. Ta bardzo specyficzna praca uczy przydatnych umiejętności: opanowania, cierpliwości, komunikatywności, jasnego formułowania myśli, asertywności, panowania nad stresem. Wszystko to będzie Ci kiedyś przydatne – i to bez względu na to, czy postanowisz założyć własną firmę czy pracować u kogoś.

Całkiem niezłe źródło dochodów

Twierdzenie, że praca w call center to rozwiązanie tylko dla najmniej ambitnych, jest jawną dyskryminacją. W rzeczywistości nawet na takim stanowisku można osiągnąć satysfakcję zawodową, a do tego całkiem nieźle zarobić.

Ponieważ na rynku jest ogromne zapotrzebowanie na pracowników call center, pracodawcy oferują dogodne warunki zatrudnienia. Nie można oczywiście liczyć na niebotyczną pensję, ale premie sprzedażowe i nagrody dla najlepszych pracowników są w tej branży na porządku dziennym.

Ponadto praca w call center należy to jednych z najbardziej elastycznych pod względem warunków zatrudnienia. Bez problemu można dopasować grafik do swoich obowiązków pozazawodowych, np. nauki czy studiowania. Mało tego: wiele firm call center umożliwia pracownikom obsługiwanie klientów z domu, co jest ciekawą opcją np. dla młodych matek.

Praca w call center nie jest więc wcale taka zła, jak się powszechnie uważa. Oczywiście trudno ją uznać za spełnienie marzeń, jednak jeśli nie masz innych ofert, to nie wybrzydzaj.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.