Poznaj powody, dla których warto budować pozytywny wizerunek firmy jako pracodawcy

Remigisz Szulc
12.01.2018

To prawda. Szansa na to, że Twoja firma wypracuje sobie markę porównywalną z Apple, Microsoftem czy Nike jest znikoma, co jednak wcale nie oznacza, że możesz sobie pozwolić na zaniedbywanie wizerunku przedsiębiorstwa. Budowanie marki ma na celu nie tylko umocnienie pozycji w branży czy zdobycie zaufania klientów. To także droga do tego, by móc pozyskiwać najlepszych pracowników na rynku. Aby tak się stało, musisz dbać o wizerunek wiarygodnego i atrakcyjnego pracodawcy.

Większe pole do negocjacji

Pieniądze to nie wszystko. Warto sobie przypomnieć o tej nieco już wyświechtanej maksymie, ponieważ świetnie sprawdza się ona w procesie rekrutowania i utrzymywania pracowników. Gdy nie możesz już zaproponować specjalistom większych pieniędzy, masz jeszcze asa w rękawie: prestiż.

Wiele osób chętnie zrezygnuje z wyższej pensji, byle tylko mieć możliwość pracy w świetnym zespole i pod szyldem szanowanej firmy. Dzięki temu nie tylko mogą się więcej nauczyć, ale także zyskują mocną pozycję w CV, co pomoże im w dalszej karierze.

Większa motywacja pracowników

Pracując dla najlepszych i z najlepszymi staramy się podwójnie – jest to zupełnie naturalne i naprawdę warto ten fakt wykorzystać w biznesie. Zupełnie inny poziom motywacji osiągnie osoba, która pracuje dla Jana Kowalskiego, niż ta zatrudniona w Samsungu.

Dostęp do talentów

Firma, która sumiennie dba o swój wizerunek jako pracodawcy, może wybierać najlepszych pracowników na rynku, nawet jeśli nie ma przekonujących argumentów finansowych. Doskonale widać to podczas rekrutacji. Na rozmowy do atrakcyjnych pracodawców zgłaszają się bardzo wartościowi pracownicy, nawet ci, którzy już mają dobrze płatną pracę. Robią to, ponieważ szukają możliwości podjęcia zatrudnienia w firmie, o której marzyli, która może być dla nich znakomitą trampoliną do zrobienia jeszcze większej kariery.

Firmom o świetnym wizerunku dużo łatwiej jest też znaleźć prawdziwych specjalistów, których na rynku zaczyna brakować. Mają one po prostu dodatkowy argument przekonujący fachowców, że powinni podjąć pracę właśnie w tych przedsiębiorstwach.

Większe korzyści ekonomiczne

Atrakcyjna firma zatrudnia najlepszych pracowników, a więc musi przeznaczać sporą część budżetu na wysokie pensje. W dłuższej perspektywie to się jednak bardzo opłaca. Znakomici specjaliści zarabiają dużo, jednak ich praca jest bardzo efektywna i stanowi fundament rozwoju przedsiębiorstwa. Firma może pozyskiwać klientów wymagających najwyższej jakości, a jednocześnie hojnie płacących za usługi. To samonapędzający się mechanizm.

Nie możesz mieć zatem żadnych wątpliwości, że warto dbać o pozytywny wizerunek firmy jako pracodawcy. Jak to zrobić? O tym przeczytasz w osobnym poradniku na naszym portalu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie