4screens - realna konkurencja dla YouTube?

Antoni Kwapisz
21.08.2015

Wystartowała nowa e-usługa o nazwie 4screens, stanowiąca multiplatformowe narzędzie do tworzenia i zarządzania interaktywnymi kanałami telewizyjnymi. Co ciekawe utworzone kanały mogą być dystrybuowane do operatorów kablowych oraz satelitarnych poprzez Internet oraz rozległą i rozproszoną sieć Digital Signage.

Cechą wyróżniającą serwisu 4screens, dostępnego pod adresem www.4sc.pl, jest połącznie funkcjonalności linearnego i interaktywnego przekazu oraz mozliwości dystrybucji w modelu Broadcasting oraz Narrowcasting. Pozwala to na drastyczne obniżenie kosztów dystrybucji linearnego kanału, jednocześnie pozwalając na wprowadzenie modelu na żądanie oraz udostępnienie interaktywności poprzez tzw. usługę Second Screen. 4screens jest więc swoistym połączeniem rynku odbiorców systemów do tworzenia kanałów telewizyjnych (TV Playout) oraz systemów do tworzenia i zarządzania rozwiązaniami Digital Signage.

4screens oferuje cztery główne funkcjonalności:

  1. Channel Manager Broadcasting - w jej ramach użytkownik otrzymuje zaawansowane narzędzie do tworzenia własnego programu telewizyjnego i jego dystrybucji.
  2. Channel Manager Narrowcasting  - za pomocą tego narzędzia użytkownik będzie mógł przygotować kompletną ramówkę, która będzie mogła być następnie emitowana w Internecie, skąd będą go mogły pobrać poszczególne ekrany (za pomocą SMART TV i Connected TV),
  3. VOD Manager - narzędzie to pozwala na układanie własnego programu telewizyjnego, w kolejnym kroku jego przekazanie do dystrybutorów za pomocą Managera Narrowcasting lub Broadcasting, a następnie zarabianie na kontencie w jednym z modeli (pay-per-view lub abonament),
  4. Second Screen Manager - w ramach tego rozwiązania dostępne są dwie opcje:
  • B2B Participation TV - narzędzie do zarządzania i tworzenia interaktywnych programów TV wzbogaconych o quizy, konkursy, a także reklamy, które można udostępnić innym użytkownikom za pomocą tableta, laptopa lub smartfona,
  • B2C Aplikacja Kliencka - umożliwia użytkownikom oglądającym treści udostępnione w ramach opcji B2B Participation TV na wzbogacenie programu o informacje i newsy np. w trakcie meczu oglądający otrzymają kompleksowe informacje na temat statystyk i zestawień, historii poszczególnych zawodników lub danej dyscypliny.

Czy serwis 4screens będzie stanowił realną alternatywę dla serwisu YouTube? Czas pokaże.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie