Czy na rynku jest miejsce na kolejną porównywarkę cen?

Piotr Kowalczyk
10.09.2015

Odkąd Polacy pokochali zakupy przez internet, ogromną popularność zyskały serwisy umożliwiające znalezienie najlepszych ofert danych produktów. Nie da się zaprzeczyć, że cena to nadal główny czynnik decydujący o wyborze. Tę niszę kilka lat temu wykorzystały porównywarki cenowe. Kto bowiem nie słyszał albo nie używał Ceneo? Ten serwis z branży e-commerce pokochały miliony Polaków. Oprócz działającego już 9 lat Ceneo na rynku dobrze prosperuje Nokaut oraz Skąpiec, które także posiadają prawie dziesięcioletni staż.

Czy znajdzie się miejsca dla nowej porównywarki cen? Czy da radę zdetronizować wspomnianą wyżej trójkę? Na te pytania ciężko dać jednoznaczą odpowiedź. Jednak w 2014 roku pojawił się nowy serwis umożliwiający sprawdzanie cen. Jest nim Najtaniej.co. Czy się wyróżnia na tle starych wyjadaczy.

Pierwszą cechą jest jego ogromna intuicyjność. Strona nie męczy intensywnymi barwami czy nachalnymi reklamami. Nowa porównywarka cenowa może podbić serca użytkowników tabletów oraz smartfonów z większymi wyświetlaczami. Kafelkowy układ doskonale spisuje się na urządzeniach dotykowych i jest niezwykle przyjazny zarówno dla młodszych, jak i starszych internautów. I to właśnie nowoczesny, acz miły dla oka wygląd strony internetowej może przyczynić się do jej sukcesu. Nie da się zaprzeczyć, iż korzystanie z wizualnie dopracowanego serwisu jest nie tylko przyjemniejsze, ale i efektywniejsze.

Oczywiście da się zauważyć kilka niedociągnieć. Jednym z nich jest filtr ceny w kategoriach, który nadal jest niedopracowany. Po wybraniu interesującej nas kategorii pojawia się pierwszy przedział cenowy od 0,5 zł do 184 zł, który jest zdecydowanie zbyt duży. Z pewnością przedział na przykład co 50 zł byłby bardziej użyteczny. Kolejną małą wadą jest ograniczona liczba kategorii - odczuwalny jest brak takiej kategorii, jak chociażby książki. Jednak serwis ma być cały czas modernizowany, dlatego istnieje spora szansa, że po kilku poprawkach na dobre zagości w świadomości oszczędnych konsumentów.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie