Filtry produktowe bez tajemnic

Antoni Kwapisz
29.02.2016

Integralną częścią dobrego sklepu internetowego są filtry produktowe. To dzięki nim klient może wybrać z oferty najbardziej odpowiadające mu produkty.

Współczynnik konwersji sklepu można znacznie poprawić, dobrze planując i wdrażając filtr. Procedura takiego wdrożenia nie musi być wcale skomplikowana więc warto ją rozważyć.

Skoro zastanawiasz się, czy taki filtr jest faktycznie potrzebny w Twoim sklepie, odpowiedz sobie na pytania:

  • Czy Twoja oferta mieści się najwyżej na dwóch ekranach komputera?
  • Czy proponowanych produktów jest niewiele i są ułożone na stronie w czytelny sposób?
  • Czy produkty z oferty są różnorodne jak przysłowiowe „mydło i powidło” i nie da się ich uporządkować według jasno określonych cech

             Jeśli na wszystkie pytania odpowiedziałeś przecząco, zastanów się nad wprowadzeniem w witrynie swojego sklepu filtrów produktowych. W podjęciu decyzji być może będzie Ci pomocne moje doświadczenie. Zaprojektowałem sklep internetowy, który oferuje między innymi programy antywirusowe. Przykładowa kategoria produktów Bitdefender liczy ponad 20 pozycji. Gdybym zastosował standardową konstrukcję listy produktów, osoba odwiedzająca daną witrynę, musiałaby tę listę czterokrotnie przewinąć aby zapoznać się z pełną ofertą sklepu. Zdecydowałem się zatem wprowadzić filtry. Programy komputerowe możemy jednoznacznie uporządkować, biorąc pod uwagę wersję programu, rodzaj licencji, czy ilość stanowisk, które ona obejmuje. Wszystkie te kryteria uwzględniłem tworząc stosowny filtr.

            Gdy dojdziesz do wniosku, że wprowadzenie filtrów produktowych może ułatwić konsumentom nawigację po witrynie Twojego sklepu, nie wahaj się. To narzędzie łatwe do wdrożenia i przyjazne klientom.

Artykuł sponsorowany.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie