Jak zatrudnienie copywritera pomoże zwiększyć sprzedaż w firmie?

Maciej Piwowski
28.07.2016

Przeglądając strony internetowe wielu firm, można odnieść wrażenie, że ich właściciele nie zdają sobie sprawy, jak potężnym narzędziem marketingowym mogą być wartościowe treści. To właśnie one przyciągają uwagę klientów i przekonują ich do zakupu naszych produktów, bądź skorzystania ze świadczonych przez nas usług. Co jednak zrobić, jeśli sami nie potrafimy stworzyć atrakcyjnego contentu? Odpowiedź jest prosta: wystarczy zlecić tą pracę profesjonalnemu copywriterowi.

Jak treści na stronie wpływają na zainteresowanie klientów naszą ofertą?

Banalnym wydaje się być przypominanie o tym jak ważne jest dzisiaj posiadanie własnej strony internetowej. Niemal każdy, kto szuka odpowiedniego fachowca lub interesującego go produktu, swoje poszukiwania zaczyna właśnie od przejrzenia stron firm lub sklepów internetowych. Kiedy potencjalny klient trafia na naszą stronę, zazwyczaj jest to pierwszy jego kontakt z usługami lub produktami, które oferujemy. Wchodzi on na stronę nie tylko po to, by poznać nasze dane kontaktowe i dowiedzieć się jak do nas trafić. Dzisiaj na rynku panuje tak ogromna konkurencja, że klienta nie interesują informacje o tym, że jesteśmy kolejną firmą z danej branży świadczącą wysokiej jakości usługi, czy sprzedającą doskonałe produkty. Takie stwierdzenia obecnie nikogo nie przekonują. Osoba, która chce zlecić nam jakąś pracę lub kupić od nas przedmiot, powinna mieć pewność, że wybierając nas, a nie ofertę konkurencji dokonuje właściwego wyboru.

Uniwersalne teksty, niewiele mówiące o naszym doświadczeniu, sposobie działania, czy ofercie nie wzbudzają zaufania.  Właśnie dlatego treść, którą opublikujemy na naszej stronie powinna być głęboko przemyślana i dopracowana w każdym calu. Teksty pełne błędów językowych i literówek mogą zniechęcić klienta już na wstępie. Może on pomyśleć sobie, że jeśli nie dbamy o to, by treść, którą zamieszczamy na stronie była bezbłędna, to podobną niedbałością kierujemy się także w interesach, a to z pewnością nie zachęca do nawiązania współpracy z nami.

Zredagowanie chwytliwej treści na stronę internetową jest zadaniem trudnym i często może przysparzać wielu trudności oraz kosztować mnóstwo czasu, który moglibyśmy poświęcić na rozwijanie naszej działalności. Jeśli więc chcemy tego wszystkiego uniknąć, zainwestowanie w profesjonalny copywriting może okazać się doskonałą decyzją.

Dobry copywriter poprzez swoje słowa trafi w oczekiwania klientów

Każdy szanujący się specjalista od słowa, przed napisaniem dla nas tekstu powinien wykonać dogłębny research i dokładnie sprawdzić informacje nie tylko o branży, w której działamy, ale też o ofercie konkurencji. Na tej podstawie, a także bazując na dostarczonych przez nas materiałach, copywriter znajduje cechy, które zdecydowanie wyróżniają nas od konkurencji i sprawiają, że na jej tle oferta naszej firmy jest najbardziej atrakcyjna dla klienta.

Żeby napisać dobry tekst, copywriter musi także zastanowić się, do jakich osób kierowana jest oferta prowadzonej przez nas firmy. Dopiero po tych czynnościach może on stworzyć interesującą treść, która stanie się niezastąpionym narzędziem marketingowym i promocyjnym. Chociaż dobrze zrobiona strona internetowa jest niezastąpiona w pozyskiwaniu nowych klientów, to nie możemy też zapomnieć o prowadzeniu branżowego bloga i profilu na portalu społecznościowym. Te czynności pozwolą nam na bieżąco informować klientów o nowościach i promocjach. Takie działania mogą pomóc nie tylko w zbudowaniu zaufania, ale też tak zwanego przywiązania handlowego.

Artykuł ten powstał po przeczytaniu strony http://dynanet.pl/

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie