Na koniec: nie dajmy się zwariować

Mariusz Siwko
11.09.2012

Wyniki w Google są ważne, ale nie najważniejsze. Wortal bogaty w ciekawe treści przyciągnie czytelników - a z czasem i reklamodawców. Natomiast sama walka (nawet skuteczna) o uzyskanie wysokich lokat na liście wyszukiwania - tego na pewno nie zrobi. Użytkownicy trafiając na stronę małą ciekawą , szybko ją opuszczą i nigdy do niej nie wrócą.

Dlatego dziwi mnie niejednokrotnie jak widzę, że sporo osób poświęca więcej czasu na pozycjonowanie swojej strony niż jej wzbogacanie w wartościowe treści. Jest to zwyczajnie głupie.


Inne formy reklamy wortalu

Czytając o pozycjonowaniu możesz odnieść wrażenie, że jest to w jakiś sposób metoda manipulowania wynikami wyszukiwania. Moim zdaniem nie jesteś daleko od prawdy. Jest wiele wartościowych witryn, których twórcy nie znają sie ani na pozycjonowaniu, ani tworzeniu tekstów pod wyszukiwarkę /upraszczam/ - przez co są daleko na listach wyników. Ponadto zdarza się , że nieumyślnie stosują jakieś praktyki zakazane przez Google - a więc obniżające pozycje. Są też zauważalne przykłady bardzo dużych witryn, które łamią te wytyczne - jednak z tajemniczego powodu Google ich w ten sam sposób nie karze.

Choć więc Google to obecnie najlepsza wyszukiwarka trudno jednak mówić w takim przypadku o 100% jakości wyszukiwania.
Innym powodem, który skłania mnie w powątpiewanie w jakość wyszukiwania Google jest usługa wprowadzona przez Google do zgłaszania stron, które łamią wytyczne Google przy osiąganiu pozycji na liście wyszukiwania. Jest to wyraźny sygnał, że Google nie radzi sobie z nieetycznym pozycjonowaniem.

Należy też pamiętać, że Google, zmienia swoje algorytmy wyszukiwania i indeksowania stron - wówczas należy zmienić swoje metody pozycjonowania, a często usuwać poprzednie działania, które już nie są zgodne z nowymi wytycznymi.

Wraz z pojawieniem się nowego gracza na rynku wyszukiwania - Microsoft, ze swoją wyszukiwarką BING.COM - wiele osób zastanawia się czy część użytkowników nie zacznie korzystać z tej wyszukiwarki. Microsoft już niejednokrotnie udowodnił , że późne pojawienie się z konkurencyjnym produktem na rynku nie powstrzymuje go przed osiągnięciem sukcesu i wyparciem konkurencji.

Z tych powodów warto więc zabiegać o reklamę w różnych innych formach ( banery, reklamy płatne, itp). Jeśli zaś chcemy ograniczyć koszty na reklamę można korzystać z wszelkich innych form marketingu - w sposób sensowny informować o naszym wortalu osoby z jakimi się spotykamy:

  • spotkani znajomi (można dać wizytówkę)
  • opis na gg
  • mail do starych znajomych
  • info na nasza-klasa
  • założenie nazwy na Skype takiego jak nazwa wortalu ( np. konie.wortale.net ).

i wiele innych :)

Jednak jak już wielokrotnie wspominałem ( i będę to powtarzał do znudzenia): najważniejsza jest wartościowa i unikatowa treśćwitryny !

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie