Największe sztuczki operatorów telefonii komórkowej. Ty też się na nie nabierasz?

Piotr Kowalczyk
30.01.2018

W Polsce działa kilkanaście firm oferujących usługi mobilne, w tym oczywiście połączenia komórkowe. Łączy je to, że wszystkie, bez żadnego wyjątku, stosują te same sztuczki, aby złowić nowych klientów. Te metody okazują się bardzo skuteczne, bo konsumenci w większości wierzą w to, co chcą usłyszeć. O jakich sztuczkach mowa? Przeczytasz o nich w naszym poradniku. Przyda Ci się, jeśli właśnie stoisz przed wyborem nowego operatora telefonii komórkowej.

Darmowe rozmowy i SMS-y

Nie ma czegoś takiego. Operatorzy telefonii komórkowych nie są altruistami i ich celem nie jest sponsorowanie klientom rozmów i SMS-ów. Jest to zatem sprytny zabieg retoryczny. Klient dowiaduje się, że za np. 29 złotych miesięcznie, może rozmawiać i esemesować „za darmo”. Nie, nie za darmo. Za 29 złotych. Pakiet został po prostu tak skonstruowany, aby operator na nim zarobił, jednocześnie dając klientowi poczucie, że skorzystał z super okazji.

Internet bez limitów

To także czysty chwyt marketingowy. Tak zwany „Internet No Limit” w naszym kraju nie istnieje. Operatorzy określają tym mianem usługę nielimitowanej prędkości Internetu, ale tylko do… wysokości przyznanego limitu danych. Jeśli np. w ramach pakietu masz 100 GB danych, to po przekroczeniu tej wartości Internet i tak zwolni. Ale „No Limit” przynajmniej fajnie brzmi.

Surfuj po Internecie gdziekolwiek chcesz

Tak, o ile to „gdziekolwiek” znajduje się w zasięgu sieci danego operatora. Żadna firma w Polsce nie zagwarantuje Ci, że będziesz mógł korzystać z Internetu w każdym zakątku naszego kraju. Wciąż są bowiem takie obszary, które nie zostały pokryte siecią Internetu mobilnego. Operatorzy wiedzą jednak, że nikt nie będzie się pieklił za takie obietnice bez pokrycia. Liczy się efekt marketingowy.

Darmowy roaming

Żadna sensacja, ponieważ decyzją Komisji Europejskiej roaming na terenie całej Unii już od dawna jest darmowy. Co prawda operatorzy próbują wprowadzać różne opłaty tylnymi drzwiami, ale wyróżnianie swojej oferty tym, że zawiera bezpłatny roaming jest lekko naciągane.

Kryterium wyboru konkretnego operatora powinna więc być realna korzyść dla użytkownika. Sprawdź po prostu, ile oferują poszczególne firmy w ramach danej oferty i nie daj się nabrać na pięknie brzmiące, ale niewiele znaczące hasła.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie