Omyłkowo wysłany e-mail? Sprawdź, jak go cofnąć w usłudze Gmail

Redakcja
02.01.2019

Jeśli choć raz zdarzyło Ci się omyłkowo wysłać wiadomość e-mail, to dobrze wiesz, jak kłopotliwa jest to sytuacja. Zwłaszcza, jeśli odbiorca absolutnie nie powinien mieć dostępu do treści e-maila, bo mogłoby to np. narazić Twoją firmę na straty. Choć elektroniczna komunikacja przebiega błyskawicznie, to nadal istnieje sposób na to, aby nie dopuścić do wylądowania wiadomości w skrzynce odbiorczej złego adresata. Taką funkcję posiada najpopularniejszy klient pocztowy w Polsce, czyli Gmail. Sprawdź, jak możesz w łatwy sposób cofnąć omyłkowo wysłany e-mail.

Gdzie znaleźć taką opcję?

Oczywiście pierwszym krokiem jest zalogowanie się do usługi Gmail. Następnie przechodzimy do ustawień (symbol trybiku w prawym górnym rogu) i wybieramy pierwszą zakładkę „Ogólne”. Piąta pozycja od góry to „Cofnij wysyłanie”. Bingo!

Domyślnie ustawiona jest wartość 5 sekund, co oczywiście nie wystarczy do tego, aby w porę zareagować na omyłkowe wysłanie e-maila. Zmień ją na maksymalny czas 30 sekund. Tym samym zyskasz pół minuty, by zorientować się, że mail został wysłany do złego adresata i cofnąć to polecenie.

Pamiętaj

Wszelkie zmiany w ustawieniach poczty Gmail trzeba zatwierdzić zjeżdżając na dół ekranu i klikając w „Zapisz zmiany”.

Od tej pory będziesz mieć aż 30 sekund na to, by anulować wysłanie wiadomości – poczta sama Cię o to zapyta (pojawi się niewielkie okienko u dołu ekranu). Warto dodać, że ta funkcja jest dostępna nie tylko na desktopowej, ale także mobilnej wersji Gmail.

Na przyszłość się pilnuj

Żadne funkcje pocztowe nie uchronią Cię przed własną lekkomyślnością. Dlatego radzimy, aby do tak prozaicznej kwestii, jak wysyłanie wiadomości służbowych czy prywatnych, mimo wszystko podchodzić z głową. Dobrym nawykiem jest każdorazowe sprawdzanie okna z adresami odbiorców e-maila – w ten sposób upewnisz się, że wiadomość trafi do właściwych skrzynek.

Jest to szczególnie ważne w przypadku prowadzenia korespondencji służbowej. Wysyłanie e-maili to część obowiązków pracowniczych i tak też należy to traktować. Przed kliknięciem „Wyślij” jeszcze raz przeczytaj treść wiadomości, popraw ewentualne błędy, sprawdź też, czy wiadomość jest czytelna (niedopuszczalne jest wysyłanie e-maili z zawijającą się długą historią korespondencji). Przy okazji możesz też ponownie rzucić okiem na to, do kogo właściwie wysyłasz wiadomość. Zalecamy taką nadgorliwość zwłaszcza w przypadku ważnych e-maili, zawierających tajemnice przedsiębiorstwa.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Polecane

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.