Pozycjonowanie (SEO) czy Google AdWords - co lepiej wybrać?

Każdy właściciel firmowej strony lub e-sklepu na poważnie zastanawia się, skąd pozyskać klientów do swojego biznesu? Gdzie szukać wartościowego ruchu, który konwertuje klientów za pośrednictwem strony www? Zapraszam do lektury i obejrzenia poradnika wideo.

Skąd pozyskać klientów za pośrednictwem internetu?

Warto rozważyć dwa najważeniejsze źródła reklamy w wyszukiwarce Google:

  • Reklamy AdWords, gdzie Google pobiera określoną opłatę za każde kliknięcie w reklamę, tzw. CPC.
  • Reklamy organiczne, gdzie za pośrednictwem usługi pozycjonowania stron można pozyskać darmowy ruch z wyszukiwarki Google.

Linki sponsorowane vs Pozycjonowanie - która forma reklamy jest lepsza?

Cechy reklamy AdWords:

  • Reklamy pojawiają się na samej górze wyników wyszukiwania.
  • Ekspozycja reklamy wyświetla się błyskawicznie w SERP po stworzeniu reklamy AdWords.
  • Możliwość szybkiego przetestowania skuteczności i efektywności wybranych słów kluczowych.
  • Brak ryzyka banem i karą od Google.
  • Precyzja geolokalizacji reklamy i wyświetlanie reklamy w dowolnym miejscu na świecie.
  • Opcja błyskawicznej modyfikacji reklamy pod nowe cele biznesowe.
  • Wysoka skuteczność reklamy w biznesach sezonowych i dniach szczególnej okazji jak, np.: Boże Narodzenie.
  • Brak ograniczeń on-site, nie trzeba modyfikować kodu źródłowego strony, aby wyświetlić reklamy w Google.
  • Każde kliknięcie w reklamę AdWords kosztuję określoną stawkę CPC (Cost Per Click).
  • Wielkość ruchu wprost proporcjonalna do wielkości budżetu i stawki CPC.

Cechy reklamy organicznej:

  • Naturalne reklamy organiczne pojawiają się pod reklamami AdWords.
  • Ekspozycja reklamy wyświetla się po kilku miesiącach, a nawet latach na pierwszej stronie w Google.
  • Możliwość w miarę szybkiego testowania skuteczności słów kluczowych z długiego ogona.
  • Istnieje ryzyko bana i kary od Google w przypadku nieumiejętnego pozycjonowania strony internetowej.
  • Geolokalizacja reklamy przez nasycanie słów lokalnych na stronie, np: prawnik w Warszawie.
  • Nowe cele biznesowe wymagają opracowania nowej strategii pozycjonowania stron.
  • Skuteczność reklamy organicznej wymaga miesięcy prac specjalisty SEO.
  • Trudności w wypozycjonowaniu reklamy organicznej w miesiącach lub dniach szczytu sezonowości.
  • Reklama organiczna wynikająca z pozycjonowania stron wymaga ingerencji w kod źródłowy serwisu i optymalizację strony.
  • Każde kliknięcie w reklamę organiczną jest bezpłatne.
  • Wielkość ruchu zależy od doświadczenia specjalisty SEO i firmy pozycjonerskiej z którą rozpoczniesz współpracę.

Co jest lepsze?

Jeżeli dostępne środki finansowe pozwalają na inwestycje w marketing słów kluczowych to warto jednocześnie korzystać z pozycjonowania oraz reklam AdWords. Kluczem sukcesu jest testowanie i sprawdzenie, który kanał dotarcia z wyszukiwarki Google jest lepszy i skuteczniejszy na klientów w Twoim biznesie.

Artykuł powstał przy współpracy z agencją SEO - Projekt Marketing.
Strona www: https://projektmarketing.pl
Telefon: 570-664-431
Mail: biuro@projektmarketing.pl

Artykuł partnera serwisu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Polecane

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.