Twój smartfon nie widzi sieci Wi-Fi? Sprawdź, co możesz zrobić

Jak przystało na człowieka XXI wieku zaraz po powrocie do domu sięgasz po smartfon, aby połączyć się z lokalną siecią Wi-Fi. W końcu nie byłeś online przez kilkadziesiąt minut, a w tym czasie mogło się tyle wydarzyć! Czujnik uruchomiony, następuje standardowe wyszukiwanie sieci i… nic się nie dzieje. Sieć domowa nie została odnaleziona, urządzenie nie nawiązało połączenia. Dlaczego Twój smartfon nie widzi sieci Wi-Fi? Co możesz zrobić we własnym zakresie? Przeczytaj.

Zacznij od sprawdzenia routera

Być może dawno niedoglądany router po prostu się zawiesił lub zresetował? Jeśli korzystasz z Internetu mobilnego, to wielce prawdopodobne jest, że urządzenie wymaga ponownego uruchomienia z poziomu panelu administracyjnego – konieczne będzie odblokowanie karty poprzez wpisanie numeru PIN.

Ponownie uruchom router i sprawdź, czy następuje wymiana danych. Spróbuj połączyć się z siecią Wi-Fi z poziomu innego urządzenia.

Sprawdź, czy nie doszło do zmiany nazwy sieci

Mogło się tak stać, jeśli router samoczynnie powrócił do ustawień fabrycznych. Wówczas nie znajdziesz sieci pod nazwą, którą sam nadałeś. Zamiast np. „Sieć Szymona” zobaczysz „X193209ab”. Będzie się to także wiązać ze zmianą ustalonego wcześniej hasła do sieci.

Wejdź w ustawienia routera (z poziomu panelu administracyjnego) i sprawdź, czy nazwa sieci nie została zmieniona. Jeśli tak, przywróć starą nazwę i dla bezpieczeństwa zmień hasło zabezpieczające. Następnie ponownie skonfiguruj sieć w smartfonie.

Zresetuj telefon

Smartfony to bardzo zaawansowane urządzenia, które czasami lubią płatać różne figle. Nie ma takiego telefonu, który co jakiś czas nie potrzebuje resetu. Wyłącz urządzenie na kilkanaście sekund lub zastosuj procedurę systemowego resetu (zwykle wymaga to jednoczesnego naciśnięcia przycisku uruchamiania i ściszania).

Rada

Niektóre modele smartfonów do wykonania tzw. twardego resetu wymagają wyjęcia baterii.

Jeśli po ponownym uruchomieniu telefonu urządzenie nadal nie widzi domowej sieci bezprzewodowej, to idź do sąsiada lub do jakiejś knajpki i sprawdź, czy ten problem występuję także z innym Wi-Fi. Jeśli tak, najprawdopodobniej doszło do uszkodzenia czujnika. W takiej sytuacji musisz już zdać się na pomoc serwisu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Polecane

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.