Czego lepiej nie spożywać przed lotem? Praktyczny poradnik dla podróżujących

Czeka Cię długa podróż samolotem? Jeśli to pierwszy raz, na pewno czujesz ekscytację, ale też niepokój. Naprawdę nie warto dokładać sobie kolejnych zmartwień, których powodem może być niekontrolowane zachowanie organizmu, szczególnie układu pokarmowego. Przed lotem lepiej jest zrezygnować ze spożywania niektórych produktów. Uwierz, to naprawdę ułatwi Ci przeżycie długiej podróży w przestworzach.

Alkohol

Wiele osób lubi sobie „golnąć” przed lotem, aby dodać sobie kurażu, ale to niestety słaby pomysł. Alkohol przyczynia się do odwodnienia organizmu, co na wysokości kilku kilometrów, gdzie powietrze jest bardzo suche, będzie wielokrotnie bardziej męczące. Kac-gigant jest tutaj murowany, oczywiście jeśli przesadzisz z ilością alkoholu.

Kawa

Najlepiej będzie zrezygnować z picia kawy już na 2-3 godziny przed lotem. Powód jest prosty: kawa odwadnia, wypłukuje z organizmu magnez, a zawarta w niej kofeina pobudza organizm, przez co będzie Ci trudniej zasnąć. Wielogodzinne siedzenie w ciasnym fotelu bez możliwości zmrużenia oka nie jest niczym przyjemnym. No i te kłopotliwe wycieczki do toalety…

Fast foody

Tłuste, przetworzone jedzenie nie jest dobrym sposobem na zaspokojenie głodu przed lotem. Na dużej wysokości Twój układ trawienny nie działa najlepiej, dlatego będzie mieć spore problemy z poradzeniem sobie z tłuszczami nasyconymi. To prosta droga do zgagi, bólu żołądka, a nawet niestrawności.

Wzdymające warzywa

Przed lotem zrezygnuj z jedzenia takich warzyw, jak fasola, brokuły, kalafior, kapusta. Nawet na ziemi działają one wzdymająco, a na znacznej wysokości ten efekt będzie jeszcze bardziej dokuczliwy. Pomyśl o zakłopotaniu, w jakie wpędzi Cię nieodparta potrzeba puszczenia gazów czy zajęcia podniebnej toalety na dłuższy czas.

Gazowane napoje

Łyczek coli przed lotem? Kiepski pomysł! Dla Twojego żołądka i jelit będzie to oznaczać prawdziwą mordęgę. Pojawią się nieprzyjemne wzdęcia, które mogą wywołać dokuczliwe bóle brzucha.

Słone przekąski

Chipsy, paluszki, solone orzeszki – to nie jest dobry wybór na przekąskę przed podniebną podróżą. Nadmiar soli powoduje wiązanie wody w organizmie, co skończy się tym, że będziesz stale odczuwać potrzebę picia. To z kolei zmusi się do częstego chodzenia do toalety, co na wysokości jest dość kłopotliwe.

Co zatem jeść i pić? Najlepsze będą lekkostrawne dania na bazie gotowanego kurczaka oraz owoców. Pragnienie zaspokajaj zwykłą wodą, ewentualnie zieloną herbatą.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Polecane

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.