Dlaczego nie zawsze opłaca się kupować wycieczki last minute? 5 najważniejszych argumentów

Magdalena Siwko
21.11.2016

Tydzień All Inclusive w Egipcie za 1400 złotych. Dwa tygodnie na Kubie za 3499 złotych. Luksusowy hotel w Dubaju za 1899 złotych. Tego typu oferty kuszą każdego miłośnika podróży i prezentują się niezwykle wręcz atrakcyjnie. Oczywiście takie ceny nie są regularne i obowiązują tylko w przypadku wykupienia wycieczki na ostatnią chwilę, czyli w popularnej formule last minute. Dla jednych to świetna okazja na wyjazd marzeń, ale nie wszystko złoto, co się świeci. Poznaj 5 argumentów przemawiających za tym, aby nie kupować wycieczek last minute.

  1. To duże ryzyko – jeśli pracujesz w firmie, w której urlopy są rozpisywane z dużym wyprzedzeniem i nie możesz sobie pozwolić na spontaniczne wzięcie wolnego, to wycieczka last minute zdecydowanie nie jest dla Ciebie. Najlepsze oferty pojawiają się nawet z dnia na dzień, a te sprzedawane na miesiąc wcześniej wcale nie są aż tak atrakcyjne. Możesz oczywiście zaplanować urlop w konkretnym terminie i obgryzając paznokcie wertować oferty, ale to sport dla ludzi o mocnych nerwach.
  2. Ograniczony wybór – osoby kupujące wycieczki last minute z reguły nie mają sprecyzowanych oczekiwań względem kierunku podróży. Biorą to, co akurat się trafi. Jeśli więc marzysz o wakacjach w Tajlandii czy na Kubie, to lepiej rozglądaj się za promocjami dużo wcześniej. Są to popularne kierunki i biura raczej nie mają problemu ze sprzedażą wycieczek, dlatego oferty last minute zdarzają się rzadko.
  3. Nie dla rodzin – jeśli planujesz wakacje z całą rodziną, np. dwójką małych dzieci, to wycieczka last minute nie jest dla Ciebie najlepszym wyborem. Do takich wakacji trzeba się mimo wszystko przygotować, spakować walizki (co nie zajmuje pół godziny), zaplanować dojazd na lotnisko, poczytać o miejscu wyjazdu itd. Oferty na ostatnią chwilę są przeznaczone głównie dla osób, które nie mają wielu zobowiązań i mogą podjąć decyzję w ciągu chwili.
  4. Uwaga na gorsze warunki pobytu – wykupując wycieczkę w ostatniej chwili nie możesz wybrzydzać, nie masz więc żadnego pola manewru w zakresie wyboru pokoju, często także wyżywienia. Na miejscu może się więc okazać, że zostanie Ci przydzielony pokój z widokiem na plac budowy, bardzo oddalony od basenu i plaży, którego po prostu nikt nie chciał. Oczywiście masz prawo oczekiwać zgodności standardu z umową i reklamować słabą jakość świadczeń, ale czy takie nerwy są Ci potrzebne?
  5. Cena wcale nie musi być tak atrakcyjna – biurom podróży bardzo zależy na tym, aby klienci jak najwcześniej rezerwowali wycieczki, bo to pozwala im zachować płynność finansową. Dlatego już od kilku lat najbardziej opłacalne jest wykupywanie wakacji z nawet rocznym wyprzedzeniem. Biura w umowie zobowiązują się do tego, że cena już nie spadnie, a jeśli będzie inaczej, to klient może domagać się rekompensaty. Dlatego mityczna atrakcyjność cenowa wycieczek last minute powoli przechodzi do historii.

Jak widzisz kupno wycieczki last minute wcale nie musi być taką okazją, jak mogłoby się wydawać. Pamiętaj nie tylko o kwestiach finansowych, ale także o komforcie – ten w przypadku wakacji jest nieoceniony.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Polecane

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.