Nie tylko niska cena. Co jeszcze powinno Cię przekonać do zrobienia zakupów w konkretnym sklepie internetowym?

Mateusz Nowak
12.02.2018

Kupowanie w Internecie jest już tak powszechne, że teoretycznie wszyscy powinniśmy doskonale wiedzieć, czym kierować się przy wyborze zaufanego sklepu. Mimo to wciąż głównym kryterium zakupowym jest niska cena. Warto jednak mieć świadomość, że często kryją się za nią poważne problemy z obsługą. Dlatego wybierając konkretny sklep internetowy, w którym zamierzasz zrobić zakupy, kieruj się także innymi elementami. Które z nich powinny być dla Ciebie szczególnie istotne?

Bezpieczeństwo

Sprawa jest prosta. Kupowanie czegokolwiek w sklepie, którego strona nie korzysta z protokołu https://, to głupota i proszenie się o kłopoty. Profesjonalni sprzedawcy już dawno przeszli na certyfikaty SSL, czym udowadniają swoją troskę o bezpieczeństwo klientów. Koniecznie zwróć na to uwagę. Nie warto kupować niczego w niezabezpieczonym sklepie, nawet jeśli jego oferta jest najtańsza.

Przed dokonaniem zakupu sprawdź również, czy sklep oficjalnie podaje dane swojej działalności. Powinny być one umieszczone w zakładce kontaktowej lub w regulaminie. Jeśli nie możesz ich nigdzie znaleźć, to bardzo źle świadczy o przedsiębiorcy lub też jest potwierdzeniem, że sklep prowadzi osoba nieuczciwa.

Wiele opcji płatności

Sklep przyjmuje tylko płatności kartą kredytową? Daruj sobie robienie w nim zakupów. Profesjonalny e-sprzedawca musi udostępniać klientom znacznie więcej opcji płatności, w tym BLIK, PayPal, przelew elektroniczny czy pobranie. Jest to kwestia nie tylko wygody, ale też bezpieczeństwa i wiarygodności sprzedawcy.

Naprawdę ostrożnie podejdź do oferty sklepu, którego nazwa nic Ci nie mówi, a jedyną metodą płatności jest udostępnienie danych karty kredytowej. Dla świętego spokoju lepiej odpuść sobie taką transakcję.

Darmowy zwrot

Zgodnie z europejskim prawem każdy sklep internetowy daje swoim klientom możliwość dokonania zwrotu towaru w ciągu 14 dni od momentu wejścia w jego posiadanie. Klient nie musi też podawać żadnej przyczyny – po prostu informuje sprzedawcę o takim zamiarze.

Niektóre sklepy idą jednak o krok dalej i znacznie wydłużają czas do namysłu. Można się spotkać nawet z gwarancją darmowego zwrotu w ciągu aż 100 dni. Bez wątpienia jest to jeden z tych elementów, które mogą Cię przekonać do zrobienia zakupów w tym konkretnym sklepie.

Opisy ofert i przejrzystość procesu zakupowego

Gdy widzisz, że sklep publikuje własne, bardzo szczegółowe i profesjonalne opisy produktów, to bardzo dobrze o nim świadczy. Pokazuje to, że przedsiębiorca przykłada się do swojej pracy i zależy mu na zadowoleniu klientów. To duży plus.

Zwróć również uwagę na to, czy sam proces zakupowy jest dla Ciebie przejrzysty, czy nie pojawiają się jakieś dziwne zapisy w regulaminie, czy nagle nie rośnie koszt wysyłki, czy sklep nie dorzuca do koszyka czegoś, czego nie chcesz kupić. Takie praktyki są naganne, ale wciąż niestety się zdarzają.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Polecane

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.