Zielona kawa – cudowny sposób na odchudzanie?

Aneta Kwapisz
26.02.2018

Otyłość stała się problemem globalnym, ale też świetnym sposobem na biznes dla koncernów farmaceutycznych i producentów suplementów. Mnóstwo zdesperowanych osób szuka prostych i szybkich metod na utratę wagi. Tak narodziła się moda na picie zielonej kawy. Czy rzeczywiście jest ona gwarantem schudnięcia? Co warto wiedzieć o tym suplemencie przed jego zakupem? Przeczytaj.

Czym właściwie jest zielona kawa?

Zielona kawa to… po prostu kawa, która nie została poddana paleniu. Właśnie przez to jej ziarna nie przybrały brązowego lub czarnego koloru. Oczywiście nie jest tak, że możemy zaparzyć sobie zupełnie naturalną kawę prosto z drzewa. Produkt ten jest oferowany w postaci rozpuszczalnego napoju lub tabletek. Zwykle producenci wzbogacają swoje specyfiki o dodatkowe suplementy, chociażby witaminowe, błonnik, kofeinę, żeń-szeń czy ekstrakt z zielonej herbaty.

Jak działa zielona kawa?

Zielona kawa jest bardzo bogatym źródłem kwasu chlorogennego, który rzeczywiście ma właściwości odchudzające. Nie ma jednak żadnych wiarygodnych badań, które potwierdziłyby, że samo picie tego napoju lub przyjmowanie suplementów w postaci tabletek przyczyniłoby się do utraty wagi. Póki co prawdziwy „szał” na zieloną kawę panuje w Stanach Zjednoczonych. W Europie, w tym w Polsce, to wciąż nowość, dlatego trudno znaleźć obszerne i uczciwe relacje osób zadowolonych z efektów stosowania tego specyfiku.

Pewne jest natomiast, że ekstrakt z zielonej kawy ma działanie obniżającej ciśnienie krwi. Dowiedli tego japońscy naukowcy. Z ich badań przeprowadzonych na szczurach i ludziach wynika, że regularne przyjmowanie produktów z zielonej kawy przyczynia się do obniżenia ciśnienia tętniczego, za co ma odpowiadać kwas kawoilochinowy.

Zielonej kawie przypisuje się także inne właściwości. Ma ona pozytywny wpływ na przemianę materii, dzięki zawartości kofeiny pobudza organizm, ogranicza apetyt oraz reguluje poziom cholesterolu we krwi. Zdaniem niektórych badaczy efektem spożywania produktów na bazie zielonej kawy jest też reedukacja cellulitu.

Nie dla każdego

Produktów z zieloną kawą nie powinny przyjmować osoby chorujące na serce oraz z dużym nadciśnieniem. Ten suplement jest również niezalecany cukrzykom, osobom przed 16. rokiem życia, kobietom w ciąży i karmiącym matkom.

Warto spróbować?

Zielona kawa, przynajmniej na razie, zanim nie pojawią się bardziej szczegółowe wyniki badań, może być jedynie uznawana za kolejną ciekawostkę w świecie suplementów. Faktem jest, że żaden środek nie zagwarantuje skutecznej utraty masy ciała, jeśli jego przyjmowaniu nie będzie towarzyszyć aktywność fizyczna i zmiana nawyków żywieniowych.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Polecane

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.