Pomysł na biznes – sklep zoologiczny

Piotr Kowalczyk
19.11.2015

Myśląc o własnej działalności zawsze musisz rozpatrzeć wiele istotnych czynników. Jednym z najważniejszych jest oczywiście popyt na pewnego rodzaju produkt bądź usługę, która tak szybko nie wyjdzie z mody i przynajmniej przez kilka lat będzie w stanie zapewnić Ci zarówno zwrot, jak i zyski na satysfakcjonującym Cię poziomie. Nic więc dziwnego, że łącząc wszystkie te aspekty coraz więcej osób decyduje się skłonić ku branży zoologicznej, która w naszym kraju dopiero się rozwija, a właścicieli psów, kotów i innych domowych zwierzątek jest przecież coraz więcej. Kiedy więc znajdą sklep zoologiczny, któremu będą mogli zaufać, na pewno zostaną z nim na długo. Jak założyć taką działalność i na co zwrócić szczególną uwagę?

Zadbaj o wygląd

Jak zapewne dobrze o tym wiesz, współcześni klienci są bardzo wymagający. Nie zależy im wyłącznie na dobrej jakości produktach w niskiej cenie. Dla nich liczy się również cała oprawa. Dużo chętniej kupią bowiem produkt (nawet ten sam w wyższej cenie) w sklepie pięknie zaaranżowanym, niż w osiedlowym sklepiku, który pamięta ubiegłe stulecie. Są wzrokowcami, których trzeba przekonać nie tylko właściwościami samego produktu, lecz przede wszystkim aranżacją wnętrza oraz miłą i fachową obsługą, która będzie w stanie odpowiedzieć na każde nurtujące ich pytanie.

Wąska specjalizacja

Aby osiągnąć sukces i wyróżnić się w tłumie, równie istotną kwestią jest przechytrzenie konkurencji i zaskoczenie swoich potencjalnych klientów produktami, których wspomniana nie ma. Doskonale w tej materii radzą sobie sklepy, które wyspecjalizowały się np. wyłącznie w produktach dla gryzoni, czy dostarczające specjalistyczną karmę dla hodowców określonej rasy psów. Takie kroki bardzo dobrze odbierane są przez klientów, którzy chętnie korzystają ze sklepów zoologicznych zajmujących się jedną konkretną dziedziną, a nie wszystkimi na raz. Jeśli Ci się to uda – sukces masz gwarantowany!

Bądź online!

W dzisiejszych czasach trudno jest zaistnieć gdziekolwiek, jeśli nie ma Cię w Internecie. Ta smutna prawda jest jednak ogromnym polem do popisu i szansą na przyciągnięcie nowych klientów. Zaczynając więc od podstaw, a więc strony internetowej, przez reklamy w Google Adwords, na aktywności w social mediach kończąc – trzeba być wszędzie! Świetnie w tej materii radzą sobie zoologiczne sklepy internetowe takie jak https://www.naszezoo.pl/, które z dnia na dzień swoją spójną komunikacją zdobywają coraz większe rzesze zadowolonych klientów.

Wykształceni pracownicy-eksperci

Ostatnią kwestią są nadmienieni już wcześniej ludzie – to właśnie oni wpływają na decyzje zakupowe klientów. Niezależnie czy są to stacjonarni pracownicy czy dział obsługi klienta w sklepi internetowych, ważne by w skład Twojego zespołu wchodzili pasjonaci, którzy nie tylko kochają zwierzęta, lecz przede wszystkim wiedzą, jak rozmawiać i pomóc klientom, którzy przychodzą do nich z problemami swojego pupila. Przy rekrutacji pamiętaj więc, że to pracownicy są wizytówką Twojego sklepu i to od nich uzależniona jest sprzedaż i satysfakcja Twoich klientów.

Artykuł sponsorowany

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie