5 błędów, których należy unikać, prowadząc sklep internetowy

Mariusz Siwko
16.10.2020

Sklep stacjonarny to w dzisiejszych czasach dość niepewny biznes. Biznesy e-commerce natomiast rozkwitają. Nie oznacza to jednak, że zakładając sklep online, jesteś skazany na sukces. Sprawdź, jakich pięciu błędów nie należy popełniać, rozwijając platformę sprzedażową.

Obecnie coraz częściej decydujemy się na zakupy przez internet. Nawet osoby, które jeszcze parę lat temu były sceptyczne wobec tej metody zaopatrzenia, dzisiaj przekonują się do zakupów online. Mowa również o starszych pokoleniach. Wielu przedsiębiorców dostrzegło w tym szansę, przenosząc środek ciężkości swoich działań biznesowych właśnie do sieci. Wydaje się, że sklep internetowy to dzisiaj biznes skazany na sukces. Łatwo go zainaugurować, nie wymaga wielu środków finansowych, a wiele aspektów jego działania może załatwić outsourcing. Warto jednak pamiętać, że konkurencja na tym rynku stale rośnie. Dlatego warto znać 5 najczęstszych błędów, które sprawiają, że niektórzy przedsiębiorcy e-commerce zostają w tyle za konkurentami, zamiast wspinać się na szczyty branży.

1. Oszczędzanie na designie

Aspekt wizualny jest niezwykle ważny w przypadku sklepów e-commerce. W przypadku tych stacjonarnych, prym wiodą zazwyczaj te, które przyciągają piękną ekspozycją i od wejścia wysyłają klientowi komunikat o spodziewanej estetyce i półce cenowej za pośrednictwem atmosfery i wystroju. Tak też jest w przypadku sklepów online. Dlatego zainwestuj we współpracę z dobrym grafikiem i programistą, zamiast oszczędzać na tym polu.

2. Niewłaściwy wybór platformy e-commerce do zintergrowania z Twoim sklepem

Częsty problem wśród przedsiębiorców e-commerce. Przed podjęciem decyzji, skrupulatnie porównaj oferty poszczególnych platform.

3. Niewielki przekrój opcji płatności

Twoi klienci chcą mieć wybór. Dlatego nawiąż współpracę ze sprawdzoną platformą płatniczą, jak na przykład  https://www.dotpay.pl/, co zagwarantuje szerokie spektrum opcji płatniczych.

4. Brak współpracy z UX designerem

Najlepsi zawsze zatrudniają specjalistów UX. To w końcu od doświadczenia klienta w kontakcie ze stroną w dużej mierze zależy sukces sprzedażowy.

5. Brak strategii marketingowej

Marketing napędza przepływ klientów. Dostarczaj tym stałym wartościowy content na blogu, a potencjalnych przyciągaj dobrym copy na kampaniach w social media i nie tylko.

Wystrzegając się tych kilku prostych błędów, z pewnością będziesz w stanie osiągnąć sukces na stale rosnącym rynku e-commerce. Sprawdź, czy popełniasz je w swojej działalności i wprowadź niezbędne zmiany tak szybko, jak to możliwe.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie