Baner roll up – dlaczego stanowi jedną z najpopularniejszych form reklamy?

Maciej Piwowski
28.10.2020

Banery typu roll-up są popularnym, lekkim typem reklamy wielkoformatowej. Podstawa jest zwykle wykonana z aluminium, natomiast obszar graficzny jest zwykle drukowany na podłożu winylowym lub polipropylenowym.

Baner roll up – podstawowe informacje

Banery rolkowe, najczęściej używane jako narzędzie do wyświetlania przekazu marketingowego i widoczne na nich powierzchnie reklamowe są drukowane na maszynach wielkoformatowych, w rozdzielczości 300 dpi, więc jakość wydruku jest definiowana jako wysoka rozdzielczość.

Wielu dostawców banerów typu roll up, jak avatar.pl zapewnia futerał, który gwarantuje ochronę stojaka i grafiki w czasie transportu i przechowywania. Można też dodatkowo zainwestować w zabezpieczenie baneru klasy premium, które obejmuje wypełnienie, amortyzujące wstrząsy i eliminujące uszkodzenia. Najbardziej ekonomiczne banery roll up mogą być dostarczane bez futerału, jednak w takim przypadku sugerujemy zainwestowanie w pudełko lub alternatywną metodę transportu banera, ponieważ częste uderzenia lub inne czynniki zewnętrzne mogłyby uszkodzić baner w znacznym stopniu.

Dlaczego banery roll up cieszą się popularnością?

Jest kilka podstawowych zalet tej formy reklamy i są one następujące:

  • opłacalność;
  • łatwość użycia;
  • trwałość i wytrzymałość,
  • łatwość przechowywania,
  • efektywność przekazu.

Najczęściej wybierane banery roll up to te mające 2 metry wysokości i zaledwie metr szerokości – a już tak niewielki format sprawia, że wyróżniają się widocznością w każdym pomieszczeniu. Idealnie nadają się do scenografii lub do wykorzystania na zdjęciach promocyjnych, są niezwykle wszechstronne w użyciu.

Banery roll up nie są też drogie. Wartość tych bannerów polega na tym, że zapewniają bardzo uniwersalny wygląd, dzięki czemu można je stosować we wszystkich aspektach działalności. Jeden baner może mieć tak wiele zastosowań! Sprawdzi się dla przykładu jako rekwizyty fotograficzne, tło inscenizacji, powitalny baner w recepcji, czy grafika podczas imprezy lub wystawy.

Od rozpakowania po montaż standardowego banera roll-up – skonfigurowanie zajmie nawet mniej niż 30 sekund. Demontaż jest równie szybki i może być zrealizowany przez jedną osobę. Zwinięte banery zwykle ważą mniej niż 3 kg, więc transport z dala od firmy nie jest na ogół problemem.

Nie tylko aluminiowa podstawa jest wyjątkowo wytrzymała, ale również wykonana z polipropylenu grafika i tusze odporne na blaknięcie – wszystkie te elementy zapewniają trwałość banera. Nic więc dziwnego, że tak wiele osób decyduje się na taką formę reklamy w dzisiejszych czasach.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie