Centra medyczne - jak kreują swój wizerunek?

Krzysztof Jagielski
12.10.2020

Chcąc zadbać o swoje zdrowie należy pamiętać o systematycznych wizytach u lekarza specjalisty. Dany lekarz przeprowadza rutynowe dla odpowiedniej grupy wiekowej pacjenta badania, mające na celu sprawdzić stan zdrowia osoby i zalecenie ewentualnego leczenia czy dodatkowego badania w przypadku pojawienia się w wynikach odstępstw od normy.

Centra medyczne

Zazwyczaj centra medyczne łączą w sobie wielu specjalistów, którzy badają nas z różnych dziedzin. W zależności od tego jak duże centrum medyczne wybraliśmy, możemy spodziewać się wielu placówek, oddziałów danego centrum w wybranym mieście i na terenie całej Polski. Szeroki wybór placówek to gwarancja szybkiego kontaktu z lekarzem specjalistą, niezbędnym do zbadania pacjenta z określonego zakresu medycyny.

W skład usług centrów medycznych wchodzą wizyty związane z NFZ lub prywatnie. Jeśli chcemy postawić na wizyty prywatne, w większości centrów medycznych istnieje możliwość wykupienia różnorodnych pakietów, które są odpowiednio dopasowane do konkretnej osoby, rodziny czy firmy. W zależności od wybranego pakietu można przystąpić do różnorodnej oferty centrum medycznego, która odpowiadać ma zakresem oferowanych usług danemu pacjentowi.

Niejednokrotnie idzie też spotkać w centrach medycznych (np.: https://polmed.pl) infolinię medyczną działającą 24 godziny, 7 dni w tygodniu, pod którą można dzwonić, jeśli będzie taka potrzeba. Warto także czytać bazę wiedzy znajdującą się na stronach centrum medycznego, dzięki której można znaleźć odpowiedzi na niektóre pytania powiązanych ze zdrowiem.

Wizerunek placówki medycznej

Usługi medyczne, a właściwie rynek usług medycznych jest stale rosnącą, dynamicznie rozwijającą się branżą. Mnogość konkurencji sprzyja rozwojowi promocji wizerunku danego centrum medycznego, która ma na celu wybicie się ponad konkurencję oraz sprawienie, że dane centrum będzie najczęściej wybieraną placówką medyczną. Nic więc dziwnego, że każda placówka medyczna, w tym centrum medyczne coraz to bardziej skupiają się na nowoczesnym wystroju wnętrza i zakupie nowoczesnego sprzętu, którym da się pochwalić. Pozytywny wizerunek placówki medycznej to nie tylko nowoczesny sprzęt i otwartość na pacjenta, ale także polecenia wśród znajomych i rodziny, a więc dobre opinie. Dobre wrażenie to coś, co powinniśmy starać się zawsze stworzyć przy przyjmowaniu każdego pacjenta.

Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji, centra medyczne zatrudniają najlepszych specjalistów, tworzą komunikację opartą na reprezentowanych wartościach oraz komunikacji z samym pacjentem. Wszystkie te czynniki składają się na opinię o danym centrum medycznym zachęcając lub zniechęcając do jego odwiedzin.

Jakie świadczenia oferują centra medyczne?

W zależności od zatrudnionych specjalistów, centra medyczne mają różnorodną ofertę. Oczywiście nie mogą one oferować takich usług, które są zarezerwowane tylko dla szpitali, jak leczenie nowotworów, chemioterapia czy leczenie na intensywnej terapii.

Wiele centrów medycznych oferuje badania na NFZ i prywatnie. Codzienna prywatna opieka medyczna zawiera się w takich usługach jak:

  • podstawowa oraz specjalistyczna opieka medyczna,
  • pełna diagnostyka medyczna,
  • rehabilitacje,
  • stomatologia,
  • medycyna estetyczna,
  • wizyty domowe.

W zależności od wybranych pakietów oraz potrzeb, pacjent może otrzymać różnorodne usługi. Ważne jednak, by przeprowadzał badania kontrolne dla utrzymania jak najdłużej dobrego zdrowia, które przekłada się na prawidłowe codzienne funkcjonowanie człowieka.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie