Co to jest e-mail marketing?

Remigisz Szulc
24.02.2021

Chcesz polepszyć swoją sprzedaż? Poszukujesz nowych rozwiązań marketingowych? Zastanawiasz się, w jaki sposób zdobyć większe zaufanie klientów? Jeżeli tak, to z pewnością zainteresuje Cię poniższy tekst, w którym przedstawimy email marketing. Zapraszamy do lektury!

Co jest jest email marketing?

Email marketing jest rodzajem strategii marketingowej, która obecnie zdobywa coraz większą popularność. Nie ma się zresztą czemu dziwić. Przynosi ona bowiem zaskakująco dobre rezultaty, co sprawia, że coraz więcej firm się na nią decyduje. Email marketing zalicza się do marketingu bezpośredniego i, jak sama nazwa wskazuje, podstawowym narzędziem, jakim się posługuje, jest właśnie poczta elektroniczna. Marketing ten jednak nie polega jedynie na wysyłaniu maili reklamowych. Cały proces obejmuje także tworzenie bazy kontaktów, a także jej powiększanie i zarządzanie, tworzenie odpowiednich wiadomości oraz wiadomości zwrotnych, a także zarządzanie schematami kontaktowymi.

Gdzie najczęściej wykorzystywany jest email marketing?

Z email marketingiem najczęściej spotkać się można przy okazji różnych programów konsumenckich oraz lojalnościowych. Jest on również wykorzystywany w badaniach rynkowych, a także w public relations. Należy jednak pamiętać, że aby email marketing można było nazwać marketingiem i aby przyniósł on zamierzone rezultaty, koniecznie jest pozyskanie zgody odbiorców do wysyłania wiadomości. W przeciwnym razie "marketing" przeradza się w spam, a jego rezultaty są wręcz odwrotne do tych oczekiwanych. To właśnie dlatego tak ważne jest tworzenie baz kontaktowych.

Jakie korzyści niesie za sobą email marketing?

Skuteczność email marketingu mierzona jest poprzez dwa główne współczynniki: open rate oraz click-through rate. Dzięki pierwszemu z nich można dowiedzieć się, ilu odbiorców otworzyło daną wiadomość, natomiast drugi informuje, ilu odbiorców kliknęło w link zawarty w wiadomości.

Email marketing jest wyjątkowo skuteczny w budowaniu baz stałych odbiorców. Doskonale pokazuje bowiem, jakie osoby korzystają z przesyłanych im informacji. Dzięki temu można uzyskać bardzo duży procent pewności, że osoba, która otrzyma wiadomość mailową dotyczącą np. promocji, z niej skorzysta. Jest to też najlepszy wstęp do personalizacji ofert, która może znacznie zwiększyć sprzedać. Email marketing jest również doskonałym narzędziem do tworzenia relacji z klientem. Często bowiem klienci odpowiadają na otrzymane wiadomości, dzięki czemu nawiązuje się z nimi więź, a firma zdobywa w oczach klientów zaufanie. Email marketing świetnie sprawdza się także w budowaniu świadomości o marce. Szybkie rozprzestrzenianie się tych informacji wśród potencjalnych klientów sprawia zaś, że firma może bardzo szybko zyskać na popularności. Do jednej z bardziej istotnych zalet zaliczyć także trzeba niewielki koszt wygenerowania wiadomości emailowych, w porównaniu z przekazywaniem informacji za pośrednictwem tradycyjnych mediów. Co więcej, liczba użytkowników poczty elektronicznej stale się zwiększa, dzięki czemu z łatwością można docierać do coraz większego grona odbiorców.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie