Certyfikat SSL nie jest już tylko opcją, ale koniecznością dla właścicieli stron internetowych. To podstawowe narzędzie zapewniając poufność w czasie transmisji danych, które gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa użytkownikom witryny. Strony bez certyfikatu SSL nie mają szans na osiągnięcie wysokiej pozycji w Google – przeglądarki internetowe (np. Chrome) wręcz ostrzegają przed wchodzeniem na takie serwisy. Jeśli rozumiesz te argumenty, to dowiedz się, czym się kierować przy wyborze certyfikatu SSL dla Twojej strony internetowej.
Wybierając certyfikat SSL dla strony internetowej trzeba się dokładnie zastanowić, czego właściwie potrzebujemy. Pojawiają się tutaj trzy zasadnicze pytania:
Po odpowiedzeniu sobie na te pytania można już dużo łatwiej wskazać taki certyfikat SSL, który spełni wszystkie oczekiwania właściciela strony, ale jednocześnie nie będzie kosztowny w zakupie, implementacji i utrzymaniu.
Zanim zdecydujesz się na konkretny certyfikat SSL powinieneś wiedzieć, jakie rodzaje certyfikatów wyróżniamy. Pierwszy podział sprowadza się do autentyczności danych, jakich dotyczy certyfikat. Mamy tutaj:
Kolejny podział sprowadza się do tego, co właściwie zamierzamy zabezpieczyć certyfikatem SSL. Do wyboru mamy:
Jeśli zdecydujesz się kupić certyfikat SSL w sprawdzonej, znanej firmie, to na pewno nie będzie problemu z rozpoznawalnością narzędzia w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych. W każdym innym przypadku koniecznie sprawdź, czy aby na pewno oferowany certyfikat spełni swoją funkcję. Jeśli nie jest on widoczny w takich przeglądarkach, jak Chrome, Firefox, Edge czy Opera, to na niewiele Ci się zda – strona nadal będzie oznaczana, jako potencjalnie niebezpieczna.
Pamiętaj też, że równie ważne jak rodzaj certyfikatu SSL jest to, kto jest jego wystawcą. Dlatego rozsądnie jest kupić certyfikat w rozpoznawalnej firmie, działającej na rynku od dłuższego czasu i mającej na koncie setki wdrożeń. W ten sposób unikniesz ewentualnych problemów z implementacją i działaniem certyfikatu SSL.
Artykuł partnera.