Druk wizytówek – jak zaprojektować odpowiednią wizytówkę?

Mateusz Nowak
22.12.2020

Coraz częściej pracujemy w miejscach, w którym rezygnuje się z tradycyjnych, papierowych materiałów. Wizytówka wciąż jednak pozostaje podstawą biznesu. Jeśli ktoś jej nie ma, to nie może jej rozdać potencjalnym klientom, współpracownikom czy pracodawcom i traci świetną okazję marketingową. Jak powinna wyglądać wizytówka?

Dobra wizytówka musi się zmieścić w wizytowniku

Projektując wizytówkę warto pamiętać o tym, że jednocześnie powinna ona być zgodna z zasadami i unikatowa.  Standardowym rozmiarem wizytówki dla naszego kręgu kulturowego jest 90 x 50 cm. To pozwala na swobodne umieszczenie jej w wizytownikach albo w portfelu. Podczas wręczania wizytówki musimy zadać o komfort osoby, która ją przyjmuje. Zaprojektowanie wizytówki, która nigdzie się nie mieści może sprowokować niezręczną sytuację. Wyrazem dobrego taktu jest odpowiednie przyjęcie wizytówki, więc nie utrudniajmy naszym potencjalnym klientom odpowiedniej, taktownej reakcji. Na szczęście większość drukarni oferuje druk wizytówek w tym rozmiarze. Innym dopuszczalnym rozmiarem jest również 85x55 cm. Najważniejsze jest to, aby na wizytówce znalazły się nasze dane kontaktowe. Kolorystyka oraz układ są zależne od branży oraz charakteru wykonywanego zawodu. 

Druk wizytówek, a wybór odpowiedniego papieru

Wizytówki są zazwyczaj wręczane w rytualny sposób, w formalnych okolicznościach. Często są to konferencje, sympozja, targi, kolacje branżowe. Warto zadbać o to, aby wizytówka odpowiednio się prezentowała i była miła w dotyku. W rytuale wręczania wizytówek istotne jest przejrzenie wizytówki w obecności jej właściciela. To sprawia, że jej odbiorca przez dłuższy moment trzyma ją w rękach. Niedopuszczalne jest, aby wizytówka była pomięta, zabrudzona, zniszczona albo nieelegancka. Warto wybrać papier o odpowiedniej gramaturze oraz dodatkowym uszlachetnieniu. To zmniejszy ryzyko zabrudzeń i urazów mechanicznych. Decydując się na druk wizytówek powinniśmy wybrać tę drukarnię, która ma różnorodne możliwości uszlachetniania wydruków i wybrać ten, który będzie nam najbardziej odpowiadał. 

Druk wizytówek - sposoby uszlachetnienia druku

W celu uszlachetnienia oraz zabezpieczenia wizytówki możemy ją pokryć jednostronnie albo dwustronnie folią. To może być folia matowa albo błyszcząca. Dostępna na rynku jest również folia satynowa Soft-Touch. Dzięki niej wizytówka jest miękka i miła w dotyku. Istnieje możliwość zastosowania lakieru wybiórczego UV. Takie rozwiązanie pozwoli zarówno na ochronę wydruku przed zniszczeniami, jak i dodanie prestiżu i elegancji. W związku z tym, że wizytówka jest elementem autoprezentacji, warto dołożyć wszelkich starań, by była trwała i stylowa. 

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.