Innowacje, technologie i rozwiązania szyte na miarę podnoszą wartość nieruchomości

Marek Szydełko
01.05.2023

Zmieniamy sposób myślenia naszych klientów „Cieszymy się, że istnieją klienci, którzy pozwalają sobie na luksus automatyzacji i nie postrzegają jej jako zła koniecznego” – mówi Kateřina Sochorová, CSO holdingu M2C, który od 30 lat świadczy kompleksowe usługi w zakresie zarządzania nieruchomościami. Jest związana z firmą niemal od początku jej istnienia. Podczas jej pracy pierwotna liczba pięćdziesięciu pracowników wzrosła do imponujących 8 500, a firma ma aktualnie przedstawicielstwa w trzynastu krajach i obsługuje ponad 1 300 klientów.

Mają Państwo w swoim portfolio wiele innowacyjnych rozwiązań. Czy nowoczesne technologie są dla Państwa atrakcyjne?

Zdecydowanie tak. Dziś nie wyobrażam sobie życia bez nowoczesnych aplikacji i nie jestem w stanie żyć bez smartfona. Za jego pośrednictwem rezerwuję i zamawiam wczasy, hotele, restauracje, kupuję jedzenie i ubrania. Mam aplikacje mobilne praktycznie do wszystkiego. Z drugiej strony nie chcę na przykład, żeby to lodówka decydowała, co mam kupić i ugotować w ciągu tygodnia. Lubię sama zarządzać wieloma sprawami. Jeśli mam do czegokolwiek szacunek, to szczególnie do sztucznej inteligencji i jej dalszego rozwoju. Widzę w niej duży potencjał, zwłaszcza dla naszych produktów.

Dział technologii Innovis firmy M2C oferuje klientom różnorodne rozwiązania szyte na miarę. Jak firmy podchodzą do innowacji? Czy się ich nie boją?

Dziś rynek zachodni reaguje na innowacje wyraźnie bardziej otwarcie i elastyczniej niż Polska. Dostrzegamy to zwłaszcza u klientów w naszych oddziałach w Niemczech i Holandii. Zwykle jesteśmy pod tym względem bardziej konserwatywni, nie chcemy zmieniać czegoś, co działa. Ale są też firmy, które chcą wprowadzać innowacje. Swoją uwagę kierują w stronę automatyzacji, cyfryzacji, gromadzeniu danych oraz redukcji śladu węglowego, przyczyniając się tym samym do ochrony klimatu i ograniczając obciążenie planety spowodowane emisją gazów cieplarnianych.

Cieszymy się, że są już klienci, którzy pozwalają sobie na luksus automatyzacji i nie postrzegają jej jako zła koniecznego. W tym celu często wykorzystują np. nasz produkt e-Recepcja, który pomaga zautomatyzować i usprawnić wejście do budynków.

Produkt powstał cztery lata temu. Jak dziś radzi sobie e-Recepcja?

Cieszymy się, że wytrwaliśmy, przetrwaliśmy niepewny okres pandemii i dziś widzimy coraz większe zainteresowanie tym rozwiązaniem. Dziś e-Recepcję można spotkać w wielu budynkach nie tylko w Polsce, ale także za granicą.

Na początku największe zainteresowanie odnotowaliśmy głównie w obszarze logistyki. Dzięki udanemu wdrożeniu na przykład w kampusie PERI rozszerzamy projekt automatycznej portierni również na inne kraje.

Zainteresowanie elektroniczną recepcjonistką notujemy dziś również od administratorów budynków biurowych. Cieszymy się, że niektórzy klienci przestali ją postrzegać jako zamiennika jednostki ludzkiej, ale widzą w niej okazję do innowacji. W tym obszarze bardzo udany okazał się projekt w firmie Parker, gdzie oprócz wdrożenia autonomicznego urządzenia e-Recepcja, stworzyliśmy również zaplecze całej recepcji od podstaw.

W opiece nad nieruchomościami oferują Państwo swoim klientom szerokie portfolio przełomowych rozwiązań technologicznych. Jakie są ich największe zalety?

Pomagamy klientom zwiększać wartość ich nieruchomości. Dzięki różnym rozwiązaniom technologicznym i oprogramowaniu jesteśmy w stanie obniżyć koszty eksploatacji budynku oraz zwiększyć jego żywotność. Dzięki systemowi zarządzania i monitoringu energii zapewniamy klientowi szczegółową analizę dotyczącą parametrów jej zużycia. Z nami klient digitalizuje i optymalizuje swoją działalność, oszczędza energię, zmniejsza ślad węglowy i zwiększa ocenę swojej firmy pod kątem ESG. System ten ułatwia również klientowi drogę do uzyskania certyfikatów LEED, BREEAM, WELL oraz ISO 50001.

Innovis nie tylko pomaga klientom zarządzać budynkami w obszarze technologii i energii, ale wpływa również na istotę ich biznesu. W sektorze detalicznym dostarczamy dane marketingowe, takie jak informacje o ruchu i zachowaniu klientów zebrane dzięki funkcjom analitycznym z systemu monitoringu. W przemyśle chodzi głównie o wpływ w obszarach automatyzacji kontroli jakości wad i defektów produktów.

Klienci doceniają również to, że zawsze przynosimy pewną wartość dodaną – tj. wkład do ich biznesu. Niedawno nawiązaliśmy współpracę z Good Sailors – firmą zajmującą się doradztwem w branży IT i tworzeniem aplikacji. Dzięki temu jesteśmy teraz w stanie sami zaprogramować indywidualne rozwiązania oraz dostosowywać i rozwijać aplikacje bezpośrednio dopasowane do potrzeb naszych klientów.

Które z Państwa usług i produktów cieszą się największym zainteresowaniem na rynku?

Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się ciągle nasze usługi zintegrowanego zarządzania obiektami (facility management), i to w całej Europie. Nasze innowacyjne podejście i szyte na miarę usługi bardzo nam w tym pomagają. W czasach stale rosnących kosztów operacyjnych dzięki naszym rozwiązaniom jesteśmy w stanie pomóc klientom M2C w usprawnieniu procesów w ich firmach i w zaoszczędzeniu pieniędzy.

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie