Jak prawidłowo zaprojektować kalendarz firmowy?

Antoni Kwapisz
23.04.2020

Dlaczego warto postawić na własny projekt kalendarza firmowego?

Kalendarze pełnią w firmach dwojaką rolę: z jednej strony mogą być przydatnym narzędziem planowania i organizacji czasu pracowników, z drugiej zaś strony można je wykorzystać jako gadżet reklamowy wręczany klientom lub kontrahentom na przykład w ramach upominku eventowego. Niezależnie od tego, jaką nadamy rolę kalendarzowi firmowemu to na pewno warto go samodzielnie zaprojektować zamiast wybierać gotowy produkt oferowany przez drukarnie, który w nieznacznym stopniu personalizujemy.

Definiując zarówno rodzaj, przeznaczenie, a co za tym idzie grupę docelową wiemy jaką oprawę graficzną kalendarza należy wybrać, aby mógł realizować założenia firmy. Projektując kalendarz zgodnie z obecnymi trendami firmy zapewne ułatwi on nam promocję marki, nowego produktu, nowej usługi wspierającej Klientów, a jeżeli dodatkowo będzie funkcjonalny to będzie obecny z Klientem przez cały rok. Do tego pracownicy również będą mogli się chwalić użytecznym narzędziem jakie oferuje im firma.

Jaki rodzaj kalendarza wybrać?

W ofertach drukarni możemy znaleźć różne rodzaje kalendarzy firmowych. Z czego najpopularniejsze są kalendarze biurkowe, książkowe, ścienne, plakatowe i wizytówkowe czyli tzw. listkowe. Wybór określonego formatu to kwestia indywidualnych potrzeb. Przykładowo szukamy użytecznego narzędzia pracy i zależy nam na tym, by rozpisywać zadania, planować spotkania oraz sporządzać z nich notatki. Wtedy warto wybrać kalendarz książkowy o układzie dziennym, który zapewni nam dużo miejsca do notowania. Idąc znów w drugą stronę szukając niskobudżetowego gadżetu reklamowego bardzo dobrze sprawdzą się kalendarze wizytówkowe. Poręczne i funkcjonalne nośniki reklamy. Wybierając rodzaj kalendarza pozwólmy specjalistom na rynku reklamy doradzić najlepsze dla nas rozwiązanie. Asortyment jest bogaty przez co można źle wybrać i postawić na nieodpowiedni produkt.

Pytając specjalistę Jacka Wywiała odpowiedzialnego za doradztwo, kreację rozwiązań oraz produkcję kalendarzy marki dobrekalendarze.pl o właściwy wybór kalendarza - odpowiada, że dla wielu firmy nie jest to prosta rzecz, jednak opierając się na swoim prawie 30-letnim doświadczeniu w branży uważa, że warto szczegółowo rozmawiać o produkcie, którego Klient poszukuje. Aby cokolwiek dobrze stworzyć ważny jest fundament. Mamy tu na myśli zebranie wszystkich szczegółowych wytycznych, które pozwolą nam wybrać odpowiedni kalendarz. Badamy rynek Klienta, sprawdzamy grupy docelowe, definiujemy i oceniamy przesłanie oraz badamy odbiór wśród Klientów, dodatkowo wymieniamy się z Klientem informacjami co dotychczas się sprawdzało, a co nie spotkało się z dobrym odbiorem wśród jego kooperantów. Dobry wywiad z Klientem, tak jak każdy wywiad czy to u lekarza, czy u innego specjalisty pozwoli nam dobrze dobrać rodzaj, czy nawet kilka modeli kalendarzy, za pomocą, których firma zapewni pracownikom narzędzia do pracy oraz zadba o przemyślaną promocję swojej marki.

Każdy rodzaj kalendarza narzuca nam inne kierunki i możliwości projektowe. Dlatego proces wyboru rodzaju kalendarza idzie równolegle z nakreśleniem projektu, określeniem odbiorcy, przez cel jaki ma spełniać. Wybieramy przykładowo kalendarz ścienny i możemy znów iść w stronę większej funkcjonalności, czyli postawić na trójdzielne, jednodzielne lub iść bardziej w coś przykuwającego oko jak wieloplanszowe, jednoplanszowe, które oferują naprawdę dużą powierzchnię reklamową. W kolejnym etapie wybieramy grafikę tła, wyznaczamy odpowiednie umiejscowienie logotypu i sloganu, dobieramy czcionki, decydujemy o rodzaju, wielkości i funkcjonalności kalendarium. Teraz zależnie na co postawimy, taki będzie efekt naszych prac.

Rozsądnym jest móc zaprojektować własny kalendarz, który wzmocni promocję i wesprze inne działania firmy umacniając jej pozycję na rynku. Stosunkowo proste narzędzie reklamy może wnikać głęboko w otoczenie. Dobry projekt utrwali się w naszej pamięci. Dobry slogan będzie słyszalny na dłużej. Dzięki funkcjonalności będzie dobrze kojarzony. Zbuduje pozytywy obraz firmy na 365 dni i dłużej.

Jak spersonalizować okładkę kalendarza?

Pierwsze wrażenie dobrego kalendarza buduje okładka, drugie to jego zawartość. Skupmy się na tym co jako pierwsze przykuwa oko, czyli możliwości personalizacji okładki. Głównymi zasadami są prostota i elegancja, którymi starajmy się kierować. W przypadku oprawy skóropodobnej nawiążcie do Waszych barw firmowych, starajcie się, aby już ten element kojarzył się z Waszą marką. Koniecznie umieśćcie na niej logo, hasło reklamowe. Przy oprawie papierowej pamiętajcie, aby nie przesadzać z ilością ozdobników, a także unikajcie krzykliwych kolorów, większość ludzi tego nie lubi. O wiele lepiej odbierany jest minimalizm. Zadbajcie o dodatkowe funkcje jak gumka zamykająca okładkę, która będzie trzymać w ryzach zawartość. Szlufka na długopis i sam długopis pozwolą być zawsze przygotowanym na sporządzenie notatek. Starajmy się obdarować naszych pracowników jak i Klientów, czymś wartościowym.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie