Jak wykonać tablicę reklamową w kilku krokach?

Marek Szydełko
04.10.2021

Reklama jest dźwignią handlu – ten truizm zna chyba każdy. Jednocześnie, aby osiągnąć sukces w danej branży nie wystarczy "tylko" reklama, lecz należy postawić na "taką" reklamę, która się sprawdzi, czyli przyciągnie uwagę, ale i klientów. Doskonałym wyborem może być tablica reklamowa. W dzisiejszym wpisie przedstawimy, jak wykonać ją w kilku krokach.

Co warto wiedzieć o tablicach reklamowych?

Na samym początku warto dowiedzieć się więcej na temat tablic reklamowych i ich zastosowania. Jeszcze kilkanaście lat temu wiele reklam umieszczanych na tablicach raczej odstraszało niż przyciągało uwagę. Owszem do teraz zdarzają się naprawdę nieudane modele. Sama tablica obecnie nie musi mieć prostokątnego kształtu, a jej estetyka nie musi być tandetna i krzykliwa. Aktualnie tablica może stanowić naprawdę skuteczną formę nienachalnej reklamy, która przyciąga uwagę. Takie narzędzie marketingowe może pełnić rolę informacyjną, ale i zwiększać prestiż firmy czy nawet znacząco poprawić jej rozpoznawać.

Kluczowe znaczenie ma także budowanie pozytywnego wizerunku produktu czy firmy. Zatem taki przekaz musi być przemyślany i przyciągać uwagę, ale jednocześnie sprawiać, że odbiór będzie pozytywny. Stąd też nie można stosować przerostu formy nad treścią, ani prze bodźcować treści, bo wtedy efekt będzie zupełnie odwrotny. Całość musi być przemyślana, ale już na samym początku trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki efekt chce się uzyskać, czy ma to być tylko przyciągnięcie uwagi, czy wzmocnienie prestiżu firmy. Dobre hasło, które jest chwytliwe, ale nienacechowane seksizmem ma bardzo duże znaczenie.

Krok pierwszy – jaki materiał wybrać?

Tablice reklamowe mogą być wykonane z różnych materiałów. Wśród nich można wymienić choćby: PCV, drewno, blachę, winyl, szkło, dibond czy poliwęglan. Oczywiście, jak możecie się domyślić, materiał materiałowi nierówny i prawda jest taka, że niektóre z nich są bardzo słabe i szybko mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu. Niektóre są również nieodporne na warunki atmosferyczne, a to oznacza, że po wpływem wilgoci bądź promieni UV będą korodować czy też płowieć bądź tak jak drewno się rozpadać. Także cena jest ważna i nie ma co się oszukiwać. Inwestorzy szukają takich rozwiązań, które są trwałe, ale też nie są zbyt obciążające dla portfela.

Zatem nie przedłużając, przedstawimy Wam naszym zdaniem dwa najlepsze materiały, które są tanie, trwałe i bardzo mocne. Jest to oczywiście dibond oraz rzecz jasna poliwęglan. Dodatkowo łatwo poddać je obróbce. Gięcie poliwęglanu czy też cięcie dipondu należy powierzyć profesjonalistom, bo przecież zależy Wam na najlepszym efekcie wizualnym. Takie prace można wykonać samodzielnie, ale wymagają one wiedzy, precyzji, a przy tym zastosowania odpowiednich narzędzi.

Krok drugi: kształt i napis

Skoro wybór materiału jest już zawężony, to czas podjąć ostateczną decyzję. Tak naprawdę oba rodzaje są niezawodne, ale może tym razem postawimy na poliwęglan. Zatem czas przejść do jego gięcia, dzięki czemu można uzyskać pożądany kształt. Tutaj zastosowanie mają giętarki, które mogą pracować nawet w trybie ciągłym, ale zapewniają maksimum precyzji, a to oznacza, że gięcie poliwęglanu pozwoli na zrobienie takiego kształtu i wymiaru, na jaki macie ochotę. Teraz pozostaje już tylko wymyślenie napisu i wydrukowanie go na owej płycie. Również w tym przypadku warto skorzystać z usług profesjonalistów. Bardzo dobrze sprawdza się druk UV, dzięki któremu można perfekcyjnie wykonać nie tylko sam napis, ale i przenieść wybraną grafikę.

Krok trzeci: efekt końcowy

Krok trzeci jest już najłatwiejszy do ogarnięcia, bo wystarczy już tylko ocenić efekt końcowy. Jeżeli jesteście zadowolenie z tablicy reklamowej, to czas przejść do montażu. Pamiętajcie jeszcze, że takie tablice możecie montować na zewnątrz budynku czy wewnątrz. Można przymocowywać je do ścian, a nawet dachu. Bardzo dobrze prezentują się nawet ustawione na dedykowanych stelażach, ale dotyczy to bardzo dużych szyldów reklamowych.

Warto inwestować w reklamę, a nawet trzeba inwestować w reklamę. Jednocześnie skuteczna reklama nie musi być bardzo kosztowna. Szczególnie jeżeli chcecie lokalnie rozreklamować swoje usługi i przyciągnąć klientów, postawcie na tablice reklamowe.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie