Jak wykorzystać kufle z nadrukiem do promocji pubu?

Krzysztof Jagielski
22.08.2023
Prowadzenie własnego pubu czy kafejki to na pewnym etapie życia marzenie większości z nas. Bez szefa nad głową, w otoczeniu przyjaźnie nastawionych ludzi, których karmimy i poimy najlepszymi specjałami. Najczęściej z biegiem lat zaczynamy dostrzegać również trudności: nieregularne godziny pracy, zdobywanie niezbędnych pozwoleń, zatrudnianie zaufanej kadry, prowadzenie skutecznego i zgodnego z prawem marketingu… Jeśli więc jesteś jedną z tych osób, którym udało się zrealizować młodzieńczy sen – nie pozwól, aby konkurencja przejęła twoich klientów. A ich pozyskiwanie i utrzymywanie to wielowymiarowy proces, wymagający dobrej jakości oferowanych produktów, kontaktowej obsługi, ale także przemyślanych działań promocyjnych. Możesz wydać na nie tysiące, a możesz skorzystać z potencjału, który i tak jest niezbędny – czyli z kufli.

Kufel do pubu? Tylko logowany!

Puby należą do kategorii lokali, które z założenia są do siebie podobne: przygaszone światło, klimatyczna muzyka, stół bilardowy, telewizor do oglądania meczy i do wyświetlania tekstów karaoke. Aby klienci (zwłaszcza ci, którzy walczą już od kilku godzin) nie mieli wątpliwości, do kogo trafili, posłuż się wyraźnym logotypem umieszczonym wprost na kuflu, z którego piją. Jak można to zrobić kreatywnie? Sprawdź na https://ceramika-reklamowa.com.pl/k/kufle/.

Gadżety na stoisku festiwalowym? Kufel obowiązkowy!

Być może należysz do tych szczęśliwców, którzy otrzymają własne stoisko na imprezie. I niezależnie czy jest to wielki festiwal muzyczny czy lokalne dożynki, jedno jest pewne – ludzie chętnie podkręcą sobie humor dobrym piwem. Aby zapamiętali, kto odpowiada za ich świetny humor, umieść tę informację wprost na kuflach, z których będą pić. Dodatkowym plusem takiego rozwiązania jest łatwiejsze odniesienie kufla do odpowiedniego stoiska po zakończeniu konsumpcji.

Na sprzedaż i na prezent

Ciekawy kufel może stać się również towarem. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wystawić go na sprzedaż wraz z alkoholem czy z innymi firmowymi gadżetami. A swoim najlepszym klientom – tym, którzy nie zawodzą nawet w najgorszą pogodę i mówią do barmana „To co zawsze!” – możesz taki kufel podatować w dowód uznania i w podziękowaniu za lojalne wspieranie biznesu. Z prezentu ucieszą się również solidni dostawcy.

Konkursy i promocje z kuflem w tle

Nie chcesz oddać kufla za darmo? Zachęć klientów, aby trochę się postarali, by na niego zasłużyć. Zorganizuj konkurs, w którym kufel jest główną albo dodatkową nagrodą. Już sama rywalizacja może nakręcić sprzedaż, jeśli dobrze przemyślisz regulamin. Co istotne, informacja o takiej promocji może się znaleźć na twoim profilu w mediach społecznościowych bez obaw o naruszanie prawa – w końcu profil obserwują i odwiedzają tylko osoby zainteresowane, a kufel to nie alkohol.

Letni ogródek? Spraw, żeby widzieli cię z daleka!

Jeżeli przed twoim pubem jest trochę miejsca, latem warto wystawić na zewnątrz chociaż kilka stolików – aby wieczorne powietrze chłodziło głowy rozgrzane słońcem i procentami. Zachęceni klimatem przechodnie mogą dyskretnie zerkać w stronę cieszących się życiem gości – zadbaj, aby wiedzieli, na co patrzą i podawaj piwo w logowanych kuflach, ułatwiających identyfikację nazwy – zwłaszcza jeśli parasole dostałeś od któregoś z popularnych browarów i to ich logo jest widoczne na pierwszy rzut oka.

Sweet focia z kuflem – zachęć do interakcji

Sprawdzona przez domokrążców z lat 60-tych zasada mówi, że aby ktoś nas polubił, należy go poprosić o małą przysługę. W przypadku obwoźnego sprzedawcy może to być szklanka wody, ładną dziewczynę w pociągu warto zagadnąć o ładowarkę do telefonu, a własnych klientów – o zrobienie fotki z kuflem i wrzucenie jej na swój profil, najlepiej ze stosownym hasztagiem. Trudno sobie wyobrazić bardziej naturalną reklamę (i do tego darmową!).

Lepkie ręce klientów? Możesz na tym zyskać!

Dla właścicieli pubów nie jest tajemnicą, że w zasadzie co miesiąc trzeba uzupełniać zapasy, bo część kufli, popielniczek i podkładek zmienia właściciela. Zamiast walczyć z barowymi złodziejaszkami, lepiej spojrzeć na proceder z dobrej strony – właśnie ktoś we własnym domu podaje znajomym piwo w kuflu z twoim logo.

Czy naprawdę tak wiele można zyskać za pomocą tak prostego zabiegu, jak ciekawe zaprojektowanie kufli? Owszem – a nawet więcej. Pamiętaj, że klienci pubów rzadko przychodzą tam dla samych trunków czy dla przekąsek (które są podobne w większości lokali), ale dla atmosfery – a tę najlepiej stworzyć za pomocą użytecznych i estetycznych detali – oczywiście poza urokiem osobistym właściciela, który również jest niezbędny do wytworzenia niepowtarzalnego klimatu.

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie