Facebook, Instagram, YouTube czy LinkedIn to nie tylko portale społecznościowe, lecz także platformy marketingowe o wyjątkowo dużym zasięgu i możliwościach. O czym warto pamiętać, wykorzystując je do komunikacji z klientem? Oto kilka podpowiedzi.
Prowadząc komunikację – nie tylko marketingową, ale tak naprawdę każdą – warto przede wszystkim pamiętać o swoim rozmówcy. W mediach społecznościowych jest nim internauta, użytkownik danego portalu, konsument, a wreszcie klient. W końcu to z myślą o nim opracowujesz swój produkt lub usługę. To jego problem chcesz za ich pomocą rozwiązać. Dlatego powinieneś się do swojego odbiorcy bezpośrednio zwracać, słuchać go oraz odpowiadać na jego pytania i ewentualne zarzuty.
Media społecznościowe są doskonałą platformą do tego rodzaju rozmów, a to za sprawą reakcji, komentarzy, ocen, wiadomości prywatnych czy ankiet. Wejdź za ich pośrednictwem w interakcję ze swoim odbiorcą, aby go lepiej poznać i zbudować z nim trwałe relacje. Obie strony z pewnością na tym zyskają.
Trudno mówić o skutecznej komunikacji bez zaufania. Aby Twoi odbiorcy Cię nim obdarzyli, powinieneś być dla nich wiarygodny. Co możesz zrobić, aby się im w ten sposób zaprezentować?
Ze względu na dużą liczbę użytkowników oraz ich intensywną aktywność, social media to obszar wyjątkowo dynamiczny i nieprzewidywalny. Dlatego jeśli nie chcesz, aby komunikacja wymknęła Ci się spod kontroli, powinieneś nią właściwie zarządzać.
Zacząć należy od opracowania strategii komunikacji, czyli sprecyzowania tego do kogo, o czym, za pośrednictwem jakich narzędzi itp. będziesz mówić. Swoją aktywność w social mediach powinieneś następnie odpowiednio zaplanować, tworząc harmonogram postów. Moderuj dyskusję toczącą się na Twoim społecznościowym profilu i reaguj na kryzysy. Koniecznie wykorzystuj też narzędzia, które pomogą Ci w planowaniu i prowadzeniu komunikacji oraz zarządzaniu nią. Np. w przypadku popularnego Facebooka może to być Audience Insight (inaczej Statystyki grup odbiorców).
Dalsze wskazówki na temat tego, jak zarządzać komunikacją w mediach społecznościowych oraz prowadzić skuteczny social media marketing, znajdziesz w „Kopalni wiedzy” agencji Tears of Joy. Odwiedź jej stronę i dowiedz się więcej!
Artykuł partnera.