O czym pamiętać przy projektowaniu ulotki?

Marek Szydełko
19.10.2021

Ulotki reklamowe służą do informowaniu czy reklamowaniu wydarzenia, produktów, usług czy firmy. Wiele osób jednak nie zwraca na nie znacznej uwagi. Dlaczego? Ponieważ są one zaprojektowane w zły sposób. Większość ulotek trafia do kosza, ponieważ nie są one w stanie zainteresować potencjalnych klientów. Jak więc odpowiednio zaprojektować ulotkę aby skutecznie zareklamować daną działalność? Tego dowiesz się poniżej.

Zawartość dobrej ulotki

Treść, która znajduje się na ulotce musi być interesująca dla klienta. To samo tyczy się wszystkich grafik. Bardzo ważne jest przekazywanie treści w sposób konkretny i zwięzły. Ulotka musi być czytelna i przejrzysta. Dlatego zbyt duża ilość informacji czy treść pisana małym drukiem nie będzie dla nas przychylna. Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczanie specjalnych korzyści dla osób, które dzięki ulotce uzyskają np. promocję na dany produkt czy usługę. Warto również na pierwszej stronie ulotki zamieścić hasło reklamowe, które od razu zapada w pamięć. Większość ludzi na ulicy zerka na ulotkę dosłownie na ułamek sekundy, dlatego musimy wykorzystać ten czas, aby zachęcić odbiorcę do zagłębienia się w naszą ofertę.

Projektowanie ulotki

Przy projektowaniu ulotki reklamowej musimy zwrócić uwagę na to, żeby wszystkie informacje były odpowiednio rozmieszczone. Pamiętajmy o tym, że rozmiary czcionek nie mogą zbytnio się od siebie różnić. Może to zaburzyć proporcje naszej ulotki. Największe powinny być hasła zachęcające, natomiast resztę informacji możemy spokojnie pisać mniejszym rozmiarem czcionki.

Wiele drukarni oferuje różne formaty oraz formy drukowania ulotek reklamowych. Mogą być one także wykonane na specjalnym papierze. Dlatego warto dobrze się zastanowić, jakie opcje chcemy wybrać. Pozwoli nam to na wyróżnienie się na tle konkurencji. Przed udaniem się do drukarni możemy wydrukować jedną sztukę za pomocą naszej drukarki domowej, dzięki czemu będziemy mogli sprawdzić, czy ulotka dobrze prezentuje się w formie fizycznej.

Najbardziej standardowym rozmiarem ulotki jest A5 lub A7. Dzięki temu są one poręczne dla potencjalnych klientów i nie zajmują dużo miejsca. Pamiętajmy o wyborze odpowiedniego papieru do druku. Wybór najtańszego papieru kredowego może nie być najlepszym rozwiązaniem. W przypadku materiałów reklamowych musimy wyróżniać się na tle innych, dlatego oszczędności nie mają tutaj większego sensu.

Gdzie wydrukować ulotki reklamowe?

Wiele przedsiębiorców nadal korzysta ze stacjonarnych drukarni. Nie ma w tym nic złego, jednak o wiele praktyczniejszym rozwiązaniem są drukarnie internetowe. Możemy skorzystać z dowolnej drukarni znajdującej się w Polsce, ponieważ końcowy produkt i tak trafia do nas kurierem. Dodatkowo możemy wysłać takiej drukarni projekt o dowolnej porze i w dowolnym miejscu. Wszelkie poprawki w projekcie są ustalane telefoniczne lub przez maila, dlatego nie ma potrzeby przemieszczania się do stacjonarnej siedziby drukarni.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie