Profesjonalny copywriting - czy warto w niego zainwestować?

Maciej Piwowski
15.10.2020

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, może wydawać Ci się, że znasz swoją firmę najlepiej i sam doskonale poradzisz sobie z tworzeniem tekstów na rzecz jej promocji w internecie. Jednak do osiągnięcia konkretnych celów marketingowych niezbędna jest biegła umiejętność posługiwania się technikami copywriterskimi. Dowiedz się, dlaczego warto zatrudnić profesjonalistę?

Kim jest profesjonalny copywriter?

Kreatywność i posługiwanie się „lekkim piórem” to niewielka część spośród wymaganych od copywritera kompetencji. Równie istotna jest znajomość naturalnej optymalizacji i zasad konstrukcji tekstów oraz sposobów na dostosowanie ich do grupy docelowej. Konieczność łączenia twardych zasad z zakresu e-marketingu oraz pracy twórczej sprawia, że zadanie autorów treści reklamowych jest skomplikowane i wymaga doświadczenia. 

Pisanie nie zawsze jest łatwe

Jak zauważasz na podstawie powyższej charakterystyki, tworzenie tekstów użytkowych to wyzwanie, z którym trudno poradzić sobie bez posiadania wypracowanego warsztatu. Pisanie może wydawać się prostym zajęciem, jednak nie zapominaj, że:

  • frazy kluczowe powinny być wplatane w treść subtelnie i z wyczuciem;
  • błędy ortograficzne i językowe świadczą o lekceważącym stosunku do czytelnika;
  • niektóre artykuły wymagają czasochłonnego researchu;
  • należy dostosowywać język i styl do każdego rodzaju tekstu. 

Nawet jeśli posiadasz pewne zdolności literackie, jest to zdecydowanie niewystarczające do stworzenia dobrych i skutecznych tekstów na potrzeby marketingowe. Zamiast narażać się na popełnienie podstawowych błędów, znacznie lepiej zdecydować się na rozpoczęcie współpracy z profesjonalnym copywriterem albo profesjonalną agencją, jaką jest Content Writer. Daje to gwarancję rezultatów, które sprawią, że inwestycja w usługi copywriterskie szybko się zwróci.

Zalety profesjonalnego copywritingu

Doświadczeni autorzy oferują szeroki wybór tekstów oraz wsparcie i doradztwo w zakresie marketingu. Pomagają między innymi w doborze kanałów dystrybucji treści i ich rozmieszczeniu. Jakie jeszcze są plusy współpracy z copywriterem?

Oszczędność czasu

Często samo opracowanie tematu (rozeznanie, dobór źródeł, konsultacje ze specjalistami) jest zajęciem czasochłonnym. Do tego tekst należy właściwie zaplanować, przejść do samego pisania, a na końcu dokonać korekty. Posiadając inne obowiązki w firmie, może być Ci bardzo trudno zadbać o dokładność wszystkich etapów tego procesu i regularne publikacje, co będzie skutkowało brakiem wymiernych efektów. 

Wysoka jakość

Zamówione w renomowanej agencji teksty poza tym, że są bezbłędne i właściwie zoptymalizowanie, cechują się także wysokim poziomem merytoryki. Za sprawą tego, stają się interesujące dla odbiorców, zawierają odpowiedzi na poszukiwane przez nich pytania, a także budują wiarygodny i autentyczny wizerunek firmy. 

Naturalność tekstów

Profesjonalny copywriter potrafi posługiwać się perswazją oraz linkami i frazami kluczowymi w taki sposób, że teksty jego autorstwa są przyjemne w odbiorze i nie zawierają w sobie nachalnej reklamy, na którą uczuleni są współcześni internauci. 

Większa widoczność w Internecie

Połączenie oryginalności treści i jej optymalizacji pod kątem SEO zapewnia stronie wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania oraz zwiększa ilość jej odsłon. Algorytmy Google’a są coraz bardziej wyczulone na nienaturalną liczbę powtórzeń słów kluczowych oraz doceniają unikatowość i merytorykę tekstów, dlatego jedynie umiejętne posługiwanie się tym narzędziem przyniesie oczekiwany rezultat. 

Cena i termin wykonania

Agencje copywriterskie oferują konkurencyjne w stosunku do freelancerów ceny oraz zawsze dotrzymują wyznaczonych przez klienta deadline’ów. Otrzymywanie tekstów na czas upłynnia prowadzoną w Internecie kampanię i pozwala uniknąć zastoju w procesie zdobywania popularności przez markę. 

Podsumowując, jeśli liczymy na szybkie i konkretne efekty, to zawsze warto skorzystać z usług profesjonalnych copywriterów. Ich sprawdzone metody pomagają w szybkim czasie zrealizować poprawne merytorycznie i językowo treści, które odpowiadają na wyzwania Internetu. Takiej jakości tekstów nie uda nam się osiągnąć na drodze samodzielnej pracy nad nimi. 

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie