Skuteczność gadżetów reklamowych w promowaniu marki – 3 triki

Maciej Piwowski
09.11.2023

Gadżety reklamowe mogą być ciekawym i niezwykle skutecznym sposobem na promowanie marki i zwiększanie jej rozpoznawalności. Co ciekawe, często przynoszą one lepsze efekty, niż wiele innych działań marketingowych, które, w przeciwieństwie do gadżetów, nie zawsze są pozytywnie postrzegane przez potencjalnych klientów. Żeby jednak spełniły swoją rolę, powinny być właściwie wybrane i użyte. Jak z pomocą gadżetów skutecznie promować swoją markę?

Gadżety skuteczniejsze niż wiele innych działań marketingowych

Co sprawia, że gadżety reklamowe są tak skuteczne? Żeby to zrozumieć, warto przyjrzeć się nieco innym działaniom marketingowym. Promocja marki zwykle skupia się na reklamie, którą dziś w różnej formie można spotkać praktycznie wszędzie. Reklamy pokrywają fasady budynków w centrach miast, są widoczne z miejskich dróg i autostrad, a nawet zasłaniają treść stron internetowych w przeglądarkach i przerywają oglądanie ulubionych programów telewizyjnych. Jest ich tak dużo, że zaczęły być postrzegane negatywnie, a klienci zaczęli kwestionować czerpane z nich informacje.

Gadżety reklamowe takie jak akcesoria na Black Friday czy nawet podstawowe przybory biurowe z logo różnią się znacznie od innych podejmowanych działań marketingowych. Zamiast nachalnej reklamy, klient spotyka się z darmowym podarunkiem od promowanej marki. Nawet jeśli nie jest zainteresowany ofertą, poznaje ją bez negatywnych odczuć, przez co istnieje większe prawdopodobieństwo, że poleci ją komuś innemu lub sam zdecyduje się skorzystać z niej w przyszłości.

3 triki, dzięki którym gadżety reklamowe spełnią swoją rolę

Jak zabrać się za przygotowanie udanej promocji marki z pomocą gadżetów reklamowych? Ważne są przede wszystkim dwie kwestie: odpowiedni dobór gadżetów oraz osób, dla których się je przygotowuje. Najczęściej gadżety reklamowe są dawane potencjalnym klientom zachęcanym do zwrócenia uwagi na ofertę marki. Nie są to jednak jedyne osoby, które chętnie skorzystają z takich akcesoriów, a zarazem przyczynią się do promocji.

1. Przygotuj gadżety dla już pozyskanych klientów

Chcesz pozyskiwać nowych klientów dzięki gadżetom, więc rozdajesz je wśród osób, które mogłyby być zainteresowane ofertą Twojej marki. Nigdy nie zapominaj jednak o tych klientach, którzy znają już Twoją firmę. Nowi klienci nie mają jeszcze tak dużego zaufania do marki i jej produktów, jak ci, którzy mieli okazję je przetestować i wrócili po więcej.

Przygotuj gadżety reklamowe dla już pozyskanych klientów i nie zapomnij wręczyć im ich podczas następnych zakupów. Z pewnością poczują się docenieni, a używając otrzymanych gadżetów, będą aktywnie reklamować markę w swoim otoczeniu.

2. Rozdawaj gadżety pracownikom i kontrahentom

Kolejna grupa, o której nie możesz zapomnieć podczas promocji, to pracownicy firmy i wszyscy jej kontrahenci. Pracownicy mogą mieć wręcz nieograniczony dostęp do niektórych gadżetów z logo jak artykuły piśmiennicze niezbędne w pracy biurowej. To dzięki nim firma jest w stanie funkcjonować, a opowiadając o swojej pracy czy przynosząc gadżety z logo dla własnych bliskich, mogą oni promować markę.

W przypadku kontrahentów mowa nie tylko o dużych współpracach, parterach biznesowych czy inwestorach. Gadżety reklamowe możesz podarować nawet współpracującym z firmą kurierom. W innych okolicznościach i oni mogą stać się Twoimi klientami, a drobny gadżet firmowy z pewnością pozostawi im miłe skojarzenia związane z marką.

3. Pamiętaj o gadżetach, które zwrócą uwagę dzieci

Przygotowujesz gadżety na wydarzenie, na którym mogą pojawić się dzieci? A może Twoi klienci często pojawiają się wraz z pociechami? Nawet jeśli działalność Twojej firmy nie jest w żaden sposób związana z dziećmi, nie warto całkowicie ich pomijać, gdy chodzi o gadżety reklamowe.

Gadżety odpowiednie dla najmłodszych to przede wszystkim różnego rodzaju zabawki i gry jak na przykład jojo, piłka czy układanka. Kilkulatki mogą zupełnie nie zwracać uwagi na znajdujące się na takich przedmiotach logo – dla nich liczy się wyłącznie dobra zabawa. Tymczasem jeśli zabawka będzie często używana, wiele osób w bezpośrednim otoczeniu dziecka może zauważyć logo marki, a nawet po raz pierwszy o niej usłyszeć.

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie