Trzy elementy, jakie powinien zawierać elegancki papier firmowy

Mateusz Nowak
19.03.2021

Siła wizerunku marki tkwi w szczegółach. Planując wdrożenie spójnej komunikacji wizualnej, warto zadbać o wszystkie aspekty, związane z postrzeganiem naszej firmy przez klientów. Jak tego dokonać? Należy przede wszystkim upewnić się, że wszystkie publikowane przez firmę materiały w pełni ze sobą współgrają. Warunek ten dotyczy zarówno strony internetowej, jak i bagatelizowanych często dodatków, takich jak papier firmowy. O czym należy pamiętać, decydując się na zamówienie firmowej papeterii?

Papier firmowy doskonale sprawdzi się w każdej branży

Tworzony na indywidualne zamówienie papier firmowy to prestiżowy, choć często pomijany dodatek do sekretariatu każdego biznesu. Wielu przedsiębiorców sądzi, że inwestycja w papeterię na specjalne okazje sprawdza się wyłącznie w „poważnych” branżach, takich jak prawo czy finanse. Czy tak jest na pewno? Absolutnie nie – wystarczy jedynie zadbać, aby jak najlepiej korespondował on z wizerunkiem i wartościami firmy. Na jakie elementy (oprócz standardowych danych adresowych) warto położyć szczególny nacisk?

1. Motto bądź hasło przewodnie

Atrakcyjny slogan reklamowy (nazywany czasem claimem) to jeden z najbardziej pożądanych przez przedsiębiorców elementów marketingu. Niestety, wymyślenie atrakcyjnego hasła nie jest proste. Jeśli uważasz, że hasło przewodnie Twojego biznesu przyciągnie do Ciebie nowych klientów, nie wahaj się umieścić go w widocznym miejscu swojego papieru firmowego. Być może to właśnie Twoje hasło powtórzy sukces kultowego Just Do It marki Nike?

2. Logo

Budowanie wizerunku marki nie może odbyć się bez zapadającego w pamięć logo, które warto umieszczać w niemal każdym dostępnym miejscu. Należy pamiętać jednak, że firmowy logotyp nie musi znajdować się wyłącznie w stopce bądź nagłówku. Jeśli chcesz, aby Twój papier firmowy wyróżniał na tle innych szablonów, warto przetestować osadzenie symbolu na samym środku strony. Odpowiednie rozjaśnienie symbolu sprawi, że znajdujący się na nim tekst zachowa czytelność i przejrzystość.

3. Ozdobne marginesy

Wiele firm, które decyduje się na inwestycję w papier firmowy, stawia na minimalizm. Choć podejście to jest w pełni zrozumiałe, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przeprowadzić kilka eksperymentów na etapie projektu. Jednym z nich może być odejście od czystych marginesów i zastąpienie ich przestrzenią z motywem graficznym, nawiązującym do strony internetowej bądź palety barw, wykorzystywanej przez firmę. Innym ciekawym pomysłem jest naniesienie ilustracji bądź zdjęcia, związanych ze specyfiką firmy.

Szukasz przedsiębiorstwa, które pomoże Ci stworzyć praktyczny papier firmowy?

Aby zamawiany papier firmowy przykuwał uwagę odbiorców, warto skorzystać z usług doświadczonej firmy. Jednym z takich przedsiębiorstw jest wrocławskie przedsiębiorstw Stempleks, która od lat świadczy usługi tworzenia wizytówek, pieczątek i ulotek dla biznesów z wielu rozmaitych sektorów.

Oferta Stempleks jest również skierowana do dużych przedsiębiorstw – oferuje ona preferencyjne warunki stałej współpracy, na której z pewnością zyskują firmy, korzystające na co dzień z rozbudowanej dokumentacji papierowej.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie