Wydruki akcydensowe: co to takiego i jaki mają wpływ na opinię o Twojej marce?

Każdy przedsiębiorca, który powoli szykuje się do stworzenia kompleksowej identyfikacji wizualnej marki, z pewnością spotka się z pojęciem wydruków akcydensowych. To dość enigmatyczne sformułowanie, choć w gruncie rzeczy zdecydowana większość firm z takich wydruków korzysta. Czym one właściwie są? Dlaczego nie wolno na nich oszczędzać? Tego dowiesz się z naszego poradnika.

Wydruki akcydensowe, czyli?

Słownikowa definicja podpowiada, że mianem wydruków akcydensowych określamy wszystkie materiały poligraficzne, które mają charakter okolicznościowy. Czyli wręcza się je przy różnych okazjach – najczęściej biznesowych. Idąc dalej tym tropem można więc uznać, że wydrukiem akcydensowym będzie:

  • Wizytówka
  • Papier firmowy
  • Teczka firmowa
  • Koperta firmowa 

Pisząc ogólnie: wydruki akcydensowe służą prezentacji wizerunki firmy, a tym samym jego promowaniu. Przekazując takie elementy klientom, zwiększamy świadomość marki i budujemy fundament pod dalsze relacje. Klienci chcą wiedzieć, z kim mają do czynienia. Profesjonalny wydruk akcydensowy ma niebagatelny wpływ na odbiór marki, kreując jej profesjonalny wizerunek.

Czym powinny się charakteryzować wydruki akcydensowe?

Dobry projekt graficzny to oczywiście podstawa. Bardzo ważne jest przy tym, aby wszystkie materiały poligraficzne kolportowane przez firmę były spójne wizerunkowo. Chodzi o to, aby bezwzględnie używać wyłącznie takich wydruków, które prezentują identyczny kod wizualny. Nie może więc być tak, że przedstawiciel firmy rozdaje wizytówki z dominacją koloru czerwonego, a teczki firmowe barwione na niebiesko. Taki komunikat jest nieczytelny i niewiarygodny.

Prowadzi to prostego wniosku: o skuteczności wydruków akcydensowych decyduje przemyślany, spójny projekt graficzny. Trzeba go przygotować na etapie tworzenia identyfikacji wizualnej marki. Jeśli projektujemy logo, to należy uwzględnić, że będzie ono umieszczone na różnych nośnikach. Powinno więc równie dobrze wyglądać na małej wizytówce, jak i kopercie firmowej czy teczce, a także oczywiście w materiałach cyfrowych (jak strona internetowa).

Do tego dochodzi również odpowiednia jakość wydruków – nawet najlepszy projekt, który zostanie wydrukowany na byle jakim papierze czy bez zachowania koncepcji graficznej, nie będzie pozytywnie odebrany przez klienta/kontrahenta.

Trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie biznesu bez wydruków akcydensowych. To wciąż podstawowe nośniki reklamy i promocji wizerunku marki, powszechnie wykorzystywane przy przeróżnych okazjach. Pamiętajmy, że pomimo rozwoju Internetu i możliwości przeniesienia relacji z klientem niemal w 100% do świata wirtualnego, nadal potrzebujemy elementów, które wpływają na profesjonalny odbiór przedsiębiorstwa. To zadanie właśnie dla wydruków akcydensowych.

Opracowane przy współpracy z: www.tonprint.pl

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.