Zalety kampanii reklamowej w kinie

Antoni Kwapisz
13.11.2019

Reklama kinowa charakteryzuje się wysoką skutecznością. Nie bez przyczyny nazywa się ją reklamą „efektywnego dotarcia”. Wykorzystując pozytywne nastawienie osób obecnych w kinie, a także doskonałą jakość obrazu i dźwięku, możemy znacznie skuteczniej dotrzeć z naszym przekazem do potencjalnych klientów. Szacuje się, że zwykły spot obejrzany w telewizji musi zostać obejrzany 6-krotnie, by osiągnąć skutek podobny do spotu kinowego obejrzanego raz. Jakie są zalety reklamy w kinie?

Jakość technologiczna

Decydując się na reklamę kinową, mamy możliwość zaprezentowania naszych spotów przy wykorzystaniu najlepszej technologii. Stosowany w kinie bezstratny format DCP sprawi, że materiał reklamowy zostanie wyemitowany w najlepszej możliwej jakości obrazu i dźwięku. Uwaga wszystkich obecnych na seansie zostanie skupiona na dużym ekranie, a efekt ten będzie wzmocniony, jeśli emisja spotów odbędzie się przy wyłączonym oświetleniu sali. Istnieje również możliwość pokazania reklamy w trójwymiarze. Odpowiednio przygotowany spot ma zatem szansę wywrzeć niezapomniane wrażenie na wszystkich obecnych na sali widzach. 

Elastyczność

Często pierwszym skojarzeniem, które przychodzi nam na myśl, jeśli chodzi o reklamę kinową, jest pasmo spotów emitowanych przed właściwym seansem. Zapominamy często o działaniach off-screen. Profesjonalny broker reklamy kinowej, jak np. multikinomedia.pl może zaproponować nam szereg działań, wykorzystujących powierzchnię całego budynku. Możemy pomyśleć o ustawieniu standów, roll-upów, przeprowadzeniu samplingu produktów i wielu innych sposobach reklamowania własnej marki. Mamy też dużą elastyczność, jeśli chodzi o adresowanie naszych działań do określonej grupy odbiorców. Przewidując profil gości kinowych na określonym seansie, możemy wybrać, kiedy nasze działania będą miały szansę dotrzeć do określonej przez nas grupy docelowej. 

Wielokanałowość

Tak wielkie możliwości wykorzystania działań marketingowych pozwalają na wielokanałowe docieranie do klienta. Dzięki różnym materiałom audio-wizualnym, graficznym i zastosowaniu samplingu możemy oddziaływać na różne zmysły naszych klientów. Co warto zaznaczyć, wielokrotnie powtarzany przekaz ma większe szanse dotrzeć do podświadomości odbiorców. 

Na każdy budżet

Urozmaicona oferta reklamy kinowej pozwala nam dostosować działania do budżetu, jakim dysponujemy.  Nawet jeśli nie mamy środków, by wyemitować nasz spot w prestiżowym pasmie i przed najbardziej obleganym seansem, istnieje możliwość przeprowadzenia tańszej kampanii wykorzystującej działania off-screen. 

Mierzalność 

Każda kampania marketingowa powinna zostać rozliczona. Należy ocenić jej skuteczność, porównując poniesione nakłady do rezultatów, które udało się osiągnąć dzięki działaniom marketingowym. Reklama kinowa ma pod tym względem dużą przewagę nawet nad reklamą telewizyjną. Pozwala precyzyjnie, w sposób ilościowy, policzyć zasięg działań – każdy kupiony bilet to jedna osoba, do której udało nam się dotrzeć z przekazem. Analizując dane po zakończonej kampanii i porównując je z informacjami o sprzedaży produktów, możemy sprawdzić, czy nasze działania były skuteczne. 

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie