W dobie wszechobecnej reklamy internetowej, coraz trudniej jest się wyróżnić i dotrzeć do potencjalnych klientów. Standardowe banery i reklamy displayowe często są ignorowane lub po prostu nie zapadają w pamięć. Jak zatem w kreatywny i efektywny sposób zareklamować swój biznes online?
Tego typu reklamy zaskakują i angażują użytkowników, co sprawia, że są one o wiele bardziej zapamiętywalne i skuteczne.
1. Zorganizuj giveaway/konkurs:
Zorganizuj konkurs na portalach społecznościowych lub blogach branżowych, oferując atrakcyjne nagrody związane z Twoim produktem lub usługą. Zadbaj o to, aby udział w konkursie był prosty i angażował użytkowników.
Przykład:
Firma produkująca zdrową żywność może zorganizować konkurs na Instagramie, w którym użytkownicy będą musieli opublikować zdjęcie swojego śniadania z produktami firmy i oznaczyć je hashtagiem #zdrowesniadanie. Zwycięzca otrzyma zestaw zdrowych produktów na cały miesiąc.
2. Stwórz viralowy film:
Wykorzystaj moc social mediów i stwórz krótki, zabawny lub zaskakujący film, który będzie chętnie udostępniany przez użytkowników. Pamiętaj o chwytliwym tytule i ciekawym scenariuszu.
Przykład:
Firma produkująca meble biurowe może stworzyć zabawny film o tym, jak ich meble pomagają pracownikom przetrwać biurowy dzień. Film może być udostępniony na Facebooku i YouTube z hasztagiem #pracazprzyjemnością.
3. Nawiąż współpracę z mikroinfluencerami:
Zamiast płacić dużym gwiazdom social mediów, postaw na współpracę z mniejszymi influencerami, którzy mają bardziej zaangażowaną społeczność. Influencerzy mogą promować Twój produkt lub usługę w swoich postach, relacjach lub na live'ach.
Przykład:
Sklep z odzieżą może nawiązać współpracę z mikroinfluencerką modową, która zaprezentuje swoim obserwatorom najnowsze kolekcje sklepu.
4. Wykorzystaj nietypowe platformy reklamowe:
Zareklamuj się na platformach, które nie są typowe dla Twojej branży, np. na portalach z grami online lub portalach o tematyce ogólnej.
Przykład:
Portale w stylu https://moredisplays.pl zawierają artykuły o najróżniejszej tematyce. Umieść tam wpis przybliżający klientom Twój biznes i korzyści jakie może im dać skorzystanie z Twoich usług. Zamieść w nim link prowadzący do bloga firmowego, strony z ofertą lub profilu na social mediach.
Nie bój się eksperymentować! Próbuj różnych platform i formatów reklam, aby sprawdzić, co najlepiej sprawdza się w Twoim przypadku. Monitoruj swoje działania i analizuj rezultaty. Na bieżąco sprawdzaj, które reklamy są najbardziej efektywne i optymalizuj swoje kampanie. Pamiętaj też o budowaniu relacji z klientami. Nie traktuj reklamy jako jednorazowego działania, ale jako część długofalowej strategii budowania marki.
Nietypowe reklamy internetowe mogą być świetnym sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji i dotarcie do nowych klientów. Zwiększysz w ten sposób rozpoznawalność marki i zbudujesz bazę zaangażowanych, lojalnych klientów. Pamiętaj o kreatywności, analizowaniu rezultatów i budowaniu relacji, aby osiągnąć sukces w reklamowaniu swojego biznesu online.
Komunikat prasowy