Głównym powodem, dla którego decydujemy się na zmianę sprzedawcy prądu, jest chęć obniżenia comiesięcznych rachunków. Aby jednak dokonać korzystnego wyboru, należy bardzo dokładnie porównać ze sobą dostępne oferty i przeanalizować ich warunki.
Mimo że dzięki wprowadzeniu norm unijnych od kilku lat mamy możliwość dokonania takiej zmiany, wiele osób wciąż nie chce korzystać z tego rozwiązania. Dlaczego? Powodem często jest niewiedza oraz strach. Obawa przed tym, że działanie to będzie wiązało się z wieloma, czasochłonnymi formalnościami, przerwą w dostawie prądu, czy ukrytymi, wyższymi niż do tej pory kosztami, zniechęca do podjęcia tej decyzji część społeczeństwa. Starsze osoby boją się również oszustów, podających się za przedstawicieli firm sprzedających energię elektryczną. Przez lata przyzwyczailiśmy się do tego, że prąd dostarczany jest z jednego miejsca i teraz trudno nam zmienić pogląd na ten temat.
Podstawowym i najważniejszym argumentem jest cena. Jeśli możemy kupować coś taniej, dlaczego mamy przepłacać? Jeśli wybierzemy korzystną ofertę, możemy zaoszczędzić od kilkudziesięciu, nawet do kilkuset złotych w skali roku. Oprócz niższej stawki mamy szansę otrzymać również lepiej dopasowaną do naszych potrzeb taryfę. Dotyczy to zarówno gospodarstw domowych, jak i przedsiębiorstw. W przypadku firm, które płacą wysokie rachunki za prąd, lepszy dobór oferty może spowodować naprawdę duże oszczędności. Sprawdź ofertę taniego prądu dla firm od Po Prostu Energia: https://poprostuenergia.pl/prad-dla-firmy/
Decydując się na zmianę sprzedawcy prądu, warto dokładnie przeanalizować ofertę, skupiając się na kilku najważniejszych czynnikach, takich jak:
Zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorcy, którzy wahają się przed podjęciem decyzji, mogą skontaktować się z wykwalifikowanymi pracownikami firmy sprzedającej prąd Po Prostu Energia, w celu dopasowania oferty odpowiedniej do jego potrzeb.
Wbrew panującym opiniom, zmiana sprzedawcy prądu wcale nie jest trudna i czasochłonna. Aby jej dokonać, wystarczą jedynie:
Po stronie klienta pozostaje podpisanie umowy z nowym sprzedawcą energii elektrycznej i udzielenie mu pełnomocnictwa, by sam załatwił całą resztę formalności. W przypadku zmiany decyzji można skorzystać z przysługującego wszystkim konsumentom 14-dniowego prawa do odstąpienia od umowy, bez konieczności podawania powodu.
Artykuł partnera.