Call of Duty 1: Broń amerykańska

Mateusz Nowak
06.09.2015


Colt 45

Realia:
Pistolet samopowtarzalny skonstruowany w 1900 roku przez Johna Browninga. Znajdował się na podstawowym wyposażeniu armii amerykańskiej od 1911 r. Jego działanie opiera się na odprowadzaniu gazów prochowych. Magazynek tego pistoletu posiada trzy bezpieczniki: ręczny bezpiecznik skrzydełkowy, zewnętrzny kurek oraz bezpiecznik chwytowy.

W Call of Duty:
Broń używana najczęściej w rundach bash. Ze względu na małą ilość nabojów w magazynku i słabe obrażenia jakie zadaje nie ma ona zbytniego zastosowania w grze i używa się jej w ostateczności.

Dane techniczne:

  • Kaliber: 11,43 mm
  • Waga: 1080 g
  • Długość: 210 mm
  • Magazynek: 7 nabojów

Browning Automatic Rifle

Realia:
Ręczny karabin maszynowy używany przez Amerykanów zarówno w pierwszej, jak i drugiej wojnie światowej.Skonstruowano go w 1917, a jego projektantem był John Browning. Działanie tej broni opiera się na odprowadzaniu gazów prochowych przez boczny otwór w lufie. W późniejszych modelach tego karabinu wprowadzono dwójnóg oraz zastąpiono drewnianą kolbę plastikową dzięki czemu zmniejszył się ciężar całej broni.

W Call of Duty:
Broń chętnie wykorzystywana przez fanów szturmu. Idealnie nadaje się do walki w średnim dystansie, jest bardzo celna i stabilna. Wadą tej broni jest jej ciężar, któy w trakcie gry spowalnia ruchy gracza oraz mała ilość nabojów w magazynku.

Dane techniczne:

  • Kaliber: 7,62
  • Waga: 8,6 kg
  • Długość: 1214 mm
  • Magazynek: 20 nabojów
  • Prędkość początkowa pocisku: 805 m/s

M1 Garand

Realia:
Karabin samopowtarzalny skonstruowany przez Johna C. Garanda. W 1936 r. został oddany na wyposażenie armii amerykańskiej pod oznaczeniem wojskowym Rifle, .30 Caliber, M1. W uzbrojeniu armii amerykańskiej pozostawał do 1957 r., kiedy został zastąpiony przez karabin M14. Podobnie jak Bar działa na zasadzie odprowadzania częśći gazów prochowych przez boczny otwór przewodu lufy.

W Call of Duty:
Bardzo wydajna, szybkostrzelna i efektywna broń. Jej największą wadą jest to, że nie da się jej przeładować dopóki nie wystrzelimy całego magazynka.

Dane techniczne:

  • Kaliber: 7,62
  • Waga: 4,32 kg
  • Długość: 1100 mm
  • Magazynek: 8 nabojów
  • Prędkość początkowa pocisku: 825 m/s

 

Springfield

Realia:
Amerykański karabin powtarzalny opracowany w firmie Springfield Armoury. Został oddany na wyposażenie armii amerykańskiej w 1903 r. Całkowita konstrukcja karabinu była wzorowana na karabinie Mauser.

W Call of Duty:
Broń zaliczana do snajperek. W grze dostajemy wersję Springfielda dla strzelców wyborowych, która charakteryzuje się tym, że posiada celownik optyczny i chwyt pistoletowy.

Dane techniczne:

  • Kaliber: 7,62 mm
  • Waga: 4,0 kg
  • Długość: 1100 mm
  • Magazynek: 5 nabojów
  • Prędkość początkowa pocisku: 700 – 850 m/s

 

M1A1 Carbine

Realia:
Karabinek samopowtarzalny produkcji amerykańskiej. Model M1A1 został stworzony w 1942 roku dla spadochroniarzy, wyróżniał się tym, że posiadał składaną na bok kolbę.

W Call of Duty:
Karabin o dużej sile rażenia lecz małej masie. Nie trzeba go ładować po każdym strzale, dodatkowo ma jeszcze dużo naboi w magazynku. Podsumowując dobra broń.

Dane techniczne:

  • Kaliber: 7,62 mm
  • Waga: 2,62 kg
  • Długość: 905 mm
  • Magazynek: 8 nabojów

 

Thompson

Realia:
Pistolet maszynowy produkcji amerykańskiej firmy Auto-Ordnance, znany również pod nazwą Tommy Gun. Model M1 jest najbardziej uproszczoną wersją tej broni. Zamek półswobodny zastąpiono zamkiem swobodnym, a rękojeść napinania zamka przeniesioo na prawy bok komory zamkowej. Wersja M1 była zasilana tylko z magazynków pudełkowych. Wniesiono ją do służby w 1943 r.

W Call of Duty:
Cechuje go duża szybkostrzelność, lekkość i wygodny celownik. Dostosowany do walki na krótkie odległości.

Dane techniczne:

  • Kaliber: 11,43 mm
  • Waga: 4,7 kg
  • Długość: 813 mm
  • Magazynek: 30 nabojów
Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie