Projekt, który ma na celu wstrząsnąć miłośnikami fantastyki. Gra która ma ambicje stać się czempionem w kategorii gier przeglądarkowych.
Jakiś czas temu pisaliśmy na łamach naszego serwisu o tej nowo powstającej hybrydzie (MMO) RTS i RPG. Dziwny twór, interesujące wątki fabularne, ciekawa grafika i świetny zespół.
Zatem przyjrzyjmy się informacjom jakie udało się nam zdobyć z pierwszej ręki - od twórców. Do dzieła.
Eternal Lords (Odwieczni Lordowie) wprowadzą nie mały ruch i zamieszanie na rynku gier MMORPG jeśli ziszczą się plany twórców. Niejedna komercyjna produkcja będzie miała powody do zazdrości.
Dlaczego? Rozbudowana fabuła, rozwój postaci (RPG), rozwój twierdz, osad, warowni (RTS), skomplikowany, lecz przyjazny dla gracza system walki oraz elementy nieodłączne w kwestii gier MMO - handel, ekonomia i integracja graczy w gildie oraz klany czynią z tej gry coś czemu można poświęcić miesiące, a nawet lata grania
Gracz wciela się w rolę władcy (lorda) własnych włości, zarządzając swoimi terytoriami i jednocześnie rozwijając postać.
Pod swoją komendą ma naprawdę wiele postaci (NPC), które reagują różnie na dane sytuacje. Pierwszymi pomocami w zarządzaniu włościami są generałowie.
Fabuła jest najbardziej rozbudowanym aspektem gry. Każda sytuacja w grze powoduje inny rozwój wydarzeń, inną reakcję NPC oraz graczy. Każdy z graczy ma wpływ na fabułę CAŁEJ gry.
Dostępne jest to dzięki ciężkiej pracy fabulatorów i pisarzy, którzy przewidują różne możliwości i piszę niezliczone scenariusze wydarzeń.
Najpewniej gracz trafi w okres początków wojny pomiędzy siłami zła, a dobra. To od jego decyzji oraz decyzji tamtejszych braci klanowych czy sąsiadów, zależą losy wojny.
Choćby ten fakt czyni z tej gry atrakcyjną pozycję w domowym zaciszu.
W Eternal Lords zaplanowane jest sześć ras: Ludzie, Elfy, Krasnoludowie, Orkowie, Irimirowie oraz Gaharuukowie.
Każda z nich ma swoją własną historię, społeczność i cele w grze. Każda ma swoje własne dostępne profesje, które teraz postaram się je krótko opisać:
Wcielając się w postać krasnoluda możesz obrać drogę Mistrza Run lub Topornika bądź Mistrza Młota.
Obierając drogę Irimira masz do dyspozycji profesje Czarnoksiężnika, Tancerz Śmierci lub Przeklętego Rycerza.
Jeśli wolisz jednak wtajemniczyć się w kroki elfa, będziesz mieć do dyspozycji możliwości Łucznika lub Leśnego Łowcy lub Druida.
Jako człowiek zaś masz możliwość stania się Rycerzem lub Kusznikiem bądź też Czarodziejem.
Będąc orkiem mamy do wyboru klasy Szamana, Barbarzyńca i Bębniarza (jednostka taktyczna).
Jako Gaharuuk możesz stać się tylko i wyłącznie reprezentantem klasy Dzikusów. Choć nie jest pewne czy nie dojdą nowe klasy.
Dodatkowo każda rasa (prócz ostatniej) ma do dyspozycji profesję rzemieślnika i złodzieja.
Co czyni EL produkcją wyróżniającą się z tłumów? Dokładnie nie wiadomo, lecz wiemy, że możliwości będą ogromne co pozwala graczowi poczuć się prawdziwym władcą.
Klimatyczne teksty, opisy, opowiadania, realistyczne rysunki i ilustracje i nieodłączny element - opoka spokoju (choć nie zawsze) karczma.
Wszystko to czyni grę atrakcyjną, zachęcającą dla potencjalnego czytelnika. Nie można zlekceważyć tak świetnie zapowiadającej się produkcji.
Być może masz już ochotę zagrać w Eternal Lords, lecz póki co to nie możliwe. Gra jest w fazie tworzenia.
Dla otuchy możemy poinformować Cię o stanach prac.
Jeśli chodzi o fabułę... Ekipa aktualnie pracuje już nad szczegółami dotyczącymi głównych wątków pobocznych. Zatem zarys historyczny i fabularny jest już stworzony.
Z tego co udało nam się dowiedzieć, wywnioskowaliśmy, iż scenariusze do zadań dla gracze są już w dużej ilości zrobione, lecz do zrobienia jeszcze więcej pozostało.
Jeśli chodzi o grafikę to tutaj sytuacja wygląda najlepiej. Graficy w pocie czoła wykorzystują swoje talenty by tworzyć ilustracje do KAŻDEGO elementu gry. Przedsmak tego co ujrzysz w grze możesz oglądać już w tym artykule.
Niestety nie wszystko wygląda tak kolorowo.
Tworzenie mechaniki gry szczerze mówiąc idzie topornie... Zespół skryptu ze względu na problemy w składzie programistów jest dużo do tyłu. Lecz dzięki szybkiej reakcji managera zespołu, na problemy w zespole i wyznaczenie kierunku działania poprzez nadanie kolejnych uprawnień Koordynatorowi Skryptu, prace idą z dnia na dzień coraz lepiej.
Jak na razie widzę przed tą grą świetlistą przyszłość. Jaka będzie naprawdę. Tego się dowiemy najwcześniej we wrześniu na otwarciu beta testów dla szerszego grona.
W marcu mialo miejsce otwarcie bety dla wszystkich członków zespołu.
Niechaj smaczku narobią też Ci słowa opiekuna i założyciela projektu: "Pamiętaj - legendę tworzysz Ty! My tylko dajemy Ci na to szansę.".
Gwoli przypomnienia to przewidywana data premiery: końcówka roku 2009.
Bądźcie cierpliwi.