Imperium jest grą można powiedzieć historyczną, ponieważ miała duży wpływ na losy i popularyzację tekstowych rpg tekstowych, granych poprzez przeglądarkę internetową. Osiągnęła wiele choć przez samych twórców została zdetronizowana do rangi „nieudanego tworu dzikiej wyobraźni”.
Los przygotował dla tej gry inną przyszłość niż po tej opinii można by się spodziewać. Przypadła do gustów polskich graczy do tego stopnia, że doczekała się artykułu o sobie w jakże prestiżowym miesięczniku dla graczy – CD-Action.
Zainteresujmy się jednak jej historią obserwowaną przez potencjalnego gracza. Przedtem należy jednak wspomnieć, że cały urok tej gry polegał na klimacie jaki utworzyło społeczeństwo graczy.
Nastała pora kiedy czas ruszył, a cały cykl w przyrodzie z całym swoim impetem uderzył w świat stworzony przez zespół młodych zapaleńców gier MMORPG. Nastała Pierwsza Era w Imperium.
To, co ukazało się oczom graczy, przypominało raczej chaotycznie ułożone klocki, które jednak z czasem zostały wtapiane w otoczenie i przyrodę Imperium, przez Bogów Smallville. Świat ukształtowany w sposób, który zadowolił nawet Twórców, przeszedł w erę drugą, kiedy linia czasu spowalniała, mieszkańcu zaznawali błogości, a słońce świeciło coraz jaśniej. Wszystkie znaki wskazywały nastanie Złotego Wieku w historii Imperium, Tak też było. Mieszkańcy dzieli swój los wraz z przyjaciółmi w przy kuflach w karczmie, na polach przy pracy, w jaskiniach podczas przygód, czyli wszędzie tam gdzie mogli cieszyć się swoim towarzystwem. Wszystko układało się jak w bajce… Lecz nawet najpesymistyczniejsza przepowiednia nie przewidziała mrocznych chmur, nadchodzących nad terytoria MANCRPG wraz z IV Erą.
Czas jednak opowiedzieć co nieco o wyczynach mieszkańców, o atmosferze w jakiej żyli… Od początku istnienia Imperium formowały się dwie główne grupy, które z czasem przeobraziły się w postać potężnych klanów. Były to zastępy Aniołowów Śmierci, pod dowództwem Smokee'go oraz Fantagrams of Smallville, pod przewodnictwem Theriona, który z czasem został uznany dzięki swojej potędze za Boga. Klany te zrzeszały osoby najbardziej liczące się w całym Imperium.
Niestety dzięki złemu zrządzeniu losu, klany te były zmuszone wypowiedzieć sobie nawzajem wojnę. Wielka to wojna była! Wzbudzała nienawiść i niepohamowane rządzę krwi. Wieczna rywalizacja doprowadziła do tylu mordów, o których nie marzył nawet Bóg Wojny. Nadeszła pora uspokojenia kling i różdżek wojowników Śmierci i Fantagramsów.
Tyrael, nazywany również Generałem Bublem, po wielkiej przeprawie i wielu przygodach by odnaleźć 10 boskich tablic, pokonał prastarą bestię, w której drzemały ukryte moce Bogów. Nadeszła Czwarta Era. Jedyna Era, która nigdy tak do końca nie została zakończona. A zaczęła się przecież tak samo jak każda inna. Mieszkańcy w atmosferze rywalizacji korzystali z błogosławieństw zsyłanych przez Bogów. Jeden mieszkaniec jednak zapragnął się wyróżnić. Skorzystał z błędu w nowelizacjach silnika gry, aby oszukać w solidnym tego słowa znaczeniu. Tak Emerson van Haal, o Tobie mowa .
Oficjalne zapiski imperialne mówiły coś o wielkim przekręcie jakiego się dopuścił w rejonach portu i doków. Ja jednak ośmielę się twierdzić, że tkwiło w tym coś o wiele potężniejszego i zostało to ukryte przed populacją Imperium. Niestety mogę Wam powiedzieć tylko tyle ile sam wiem z zwojów ze swojej biblioteczki. Podobno wyławiane ryby w portach, miały specyficzną moc dodawania energii każdemu kto ich spożył… Pewien chciwy mieszkaniec, o którym już wspominaliśmy wykorzystywał to w ukryciu przed Bogami, Archaniołami i Aniołami, lecz nie wiedział i nie śmiał nawet domyślać się, że nie ma rzeczy, która umknęłaby ich uwadze.
W krótkim czasie stał się najpotężniejszym mieszkańcem w Imperium. Wybuchły zamieszki, bunty. Wszelkie istoty wyszły na ulice miast Imperium by protestować, przeciw osobie, która wykorzystywała swoją nową moc w sposób haniebny.
Warto jednak wspomnieć, że osoba, o którym mówiliśmy była jedną z czołowych postaci klanu Fantagromsów. W ten sposób zrzeszenie te zyskał niemalże niezmywalną plamę na swoim imieniu. Jednak po latach okaże się, że znajdzie się sposób na wymazanie jej. Jednak jest to materiał na całkiem inną opowieść.
Widzisz już jak ciekawa jest historia Imperium Smallville. Jeśli masz na tyle sił by ją głębiej przeanalizować zapraszam do dalszej analizy losów mieszkańców tej krainy.
Sprawa Fantagromsów została definitywnie zakończona przez Bogów. Czwarta Era została zakończona, bez jakiejkolwiek istoty, która pokonały by ukrytą na wyspie bestię. Kolejne dwie ery były podobne do tych z Złotego Wieku. Imperium dzięki podbojom się rozrastało, a sami Bogowie mieli swój Siódmy Dzień na odpoczynek.
Jak widzisz, Czytelniku, nie był ze mnie teraz wykwintny skryba, by opowiedzieć historię w ciekawszy sposób, lecz to czego dokonałem pozwoli Ci na wykorzystanie własnej inicjatywy i sprawdzenia starych zwojów imperialnych.
Gra jest podzielona na tak zwane Ery. Zresztą jak każda gra, opierająca swoje zasady mechaniki na pierwowzorze – Gamers Fusion 2,5. Głównym obiektem zainteresowania gracza jest energia co można wytłumaczyć jako punkty ruchu. Energię możesz zdobyć dzięki ustawionym resetom czyli uaktualnieniom w grze.
Gracz ma do dyspozycji dwa liczniki: licznik obecnej energii oraz licznik maksymalnej energii czyli tej otrzymywanej co reset. Energia maksymalna jest sumowana ze stanem obecnej energii, dzięki czemu można czasem zobaczyć ‘uzbieraną’ energię np. 4000 co jest bardzo dobra dla rzemieślników, którzy potrzebują energii do wykonywania pracy.
Resety dzielą się na dwa typy: główny i mały reset. Główny reset odbywa się codziennie o godzinie 24:00. Podczas tego resetu odnawiana jest energia, uzupełniana ilość zdrowia, wiek mieszkańca aktualizowany, zmieniana ilość dni, które skazańcy spędzą jeszcze w lochach (-1) oraz kilka innych odświeżeń.
Mały reset odbywają się co godzinę. Podczas tego resetu odnawia się energią, regeneruje hp, mana i kilka innych odświeżeń w grze. W Imperium małe resety odbywają się co 3h w godzinach 6-21.
Waluta opiera się tylko na złotych monetach. Jednak można znaleźć kilka wartościowych kruszców jak srebro czy platyna. Drogocenne są diamenty – bardzo rzadkie do znalezienia, które zwiększają ilość otrzymywanych Astralnych Punktów co zdobywany poziom. Skoro już mowa o Astralnych Punktach, to czas wyjaśnić czym one są. W skrócie nazywane AP są punktami, które otrzymujemy co poziom. Wymienia się je na punkty statystyk np. siła, inteligencja. Ilość otrzymywanych punktów statystyk zależy jednak od rasy i klasy wybranej przez gracza.
Imperium jest wzbogacony o liczne elementy niezbędne w grze typu RPG. Jednak mimo licznych elementów, których raczej nie spotkasz w cRPG, jest to typowy MMORPG. Styl gry jest oparty na grze fabularnej, system rozwijania postaci dzięki wzrostowi doświadczenia za np. zabite potwory, wykute uzbrojenie etc, ekonomia oparta na handlu z innymi graczami lub NPC (Non Player Character), system klanów, do który można dołączać oraz Mistrzów Gry, którzy są tutaj nazywani w zależności od uprawnień: Bogami, Archaniołami i Aniołami. Dzięki czemu wszystko to jest odwzorowaniem po prostu RPG'ów które większość z nas wprost uwielbia grać. Jednak to gracze uczynili z Imperium Smallville grę wyjątkową i godną uwagi. I to właśnie jest tak niezwykłe w grach MMORPG'ach.
Co tu jeszcze opowiadać? Zagraj w to!
Nasza ocena: 8.7/10