Klasy postaci w Vallheru

Mateusz Nowak
05.09.2015

Klasy to profesja, którą wybiera się podczas tworzenia postaci w Vallheru. W zależności od wybranej klasy, postać otrzymuje różne premie do cech, umiejętności oraz możliwość korzystania ze specjalnych zdolności, takich jak magia czy kradzież.


Występujące w Vallheru klasy to:

  • Wojownicy
  • Magowie
  • Rzemieślnicy
  • Złodzieje
  • Barbarzyńcy


Wszystkie klasy są dostępne dla każdej z ras, jednak niektóre połączenia są korzystniejsze od innych. Jest to dokładniej omówione w opisach poszczególnych ras i klas postaci.

Nowo stworzona (lub zresetowana) postać nie ma jeszcze wybranej klasy - można zrobić to na ekranie Statystyk postaci, dostępnym z menu Nawigacja.

 

 


 

Wojownik to jedna z klas postaci w Vallheru. Wojownicy specjalizują się w walce przy użyciu broni białej i strzeleckiej, mogą używać dowolnych pancerzy. Otrzymują premie do umiejętności ataku i uniku, jednak mają niższą od innych postaci inteligencję.

Premie:
* premia do umiejętności ataku i uniku w wysokości równej poziomowi postaci

Ograniczenia:
* - 0.5 do ilości punktów inteligencji otrzymywanych za jeden AP (np. człowiek wojownik za 1 AP otrzyma 2 punkty inteligencji zamiast 2.5)

Opis klasy w grze:
Wojownicy są popularną klasa. W większości wojownikami zostają krasnoludy choć elfy i ludzie tez nie rezygnują z tej klasy. Mają największe zdolności bojowe - najważniejsze dla nich są siła i wytrzymałość ale tez bez odpowiedniej szybkości i zręczności się nie obejdzie. W Vallheru wojownicy stanowią największą część społeczeństwa. Podczas walki wojownik posługuje się bronią białą a najczęściej ubiera się w mocne zbroje - choć są w Vallheru znakomici szermierze którym zbroja tylko przeszkadza. Zostają złymi rzezimieszkami, silnymi ochroniarzami, wiernymi obrońcami, przebiegłymi złodziejami, lub po prostu neutralnymi poszukiwaczami przygód. Wojownikami zostają osoby które najczęściej szukają okazji do bitki i przetestowania swoich zdolności bojowych, lub z chęci zemsty na kimś ale tez dla samoobrony lub zmierzenia się na arenie z innymi dla chwały. Krasnoludy które zostają wojownikami są najczęściej nieokrzesani i porywczy, ale i silni oraz bardzo niebezpieczni, posługują się ciężka bronią i zbroja. Elfi szermierze posługują się lekka bronią i zbroja aby móc wykorzystać swoja zwinność podczas walki. Natomiast ludzie akceptujący tę profesję zostają równie dobrymi zbrojnymi co zwinnymi wojownikami.


Mag to jedna z klas postaci w Vallheru. Magowie specjalizują się w walce przy użyciu magii i w zaklinaniu przedmiotów. Dzięki wysokiej inteligencji są również dobrzy w uprawianiu ziół na farmie. Noszenie pancerza utrudnia im rzucanie zaklęć. Nie mogą używać broni jednocześnie z czarem bojowym. Otrzymują premię do inteligencji.

Premie:
* + 0.5 do ilości punktów inteligencji otrzymywanych za jeden AP (np. człowiek mag za 1 AP otrzyma 3 punkty inteligencji zamiast 2.5)
* jako jedyni mogą korzystać z czarów bojowych oraz obronnych

Ograniczenia:
* każdy poziom pancerza obniża siłę czarów maga o 1%

Opis klasy w grze:
Magowie maja swój stereotyp którego skrupulatnie się trzymają. Elfy najczęściej akceptują tą klasę choć ludzie nie wydają się być ta profesją mniej zainteresowane, natomiast krasnoludy krzywo na nią patrzą. Magów nie obchodzą bronie czy zbroje. Nie uważają iż siła czy wytrzymałość są najważniejsze - w sumie uważają je za zbędne. Siła maga są jego czary. W Vallheru magowie tworzą ścisłą elitę i zazwyczaj trzymają się razem. Są mądrzy i charyzmatyczni, inteligentni i roztropni - lecz są tez szaleni i nierozważni czarodzieje którzy wymyślają nowe dziwne zaklęcia. Magami zostają przeważnie osoby które chcą poznać tajniki wiedzy i potęgi magicznej aby mogli stać się najpotężniejszymi magami swych czasów. Krasnoludy nie wybierają tej klasy chyba że są to jakieś bękarty - tacy zostają najczęściej szalonymi wynalazcami. Jest to ulubiona klasa elfów które są mądre i roztropne. Ludzcy magowie są inteligentni i utalentowani lecz znajdują się też wśród nich dziwni ludzie których nie powinno się dopuszczać do magii.


Rzemieślnik to jedna z klas postaci w Vallheru. Rzemieślnicy rzadko zajmują się walką, często posiadają immunitet. Są dobrzy w różnych dziedzinach rzemiosła - kowalstwie, stolarstwie i alchemii.

Premie:
* premia do umiejętności kowalstwo w wysokości 1/10 poziomu Rzemieślnika,
* premia do umiejętności stolarstwo w wysokości 1/10 poziomu Rzemieślnika,
* premia do umiejętności alchemia w wysokości 1/10 poziomu Rzemieślnika,
* premia do wydobycia minerałów z kopalnii w wysokości 1/10 poziomu Rzemieślnika,
* premia do wyrębu drewna w wysokości 1/10 poziomu Rzemieślnika,
* premia do hodowli w wysokości 1/10 poziomu Rzemieślnika.

W przypadku gnomich rzemieślników wszystkie premie są podwojone.

Ograniczenia:
* bonusy nie mogą przekraczać dwukrotności aktualnie posiadanej umiejętności,
* kara do siły ataku i obrony w wysokości 25%,
* w walce turowej nie może używać ataków: agresywnego i defensywnego.

Przywileje:
* tylko rzemieślnicy mogą wykonywać pierścienie z bonusami do cech.

Opis klasy w grze:
Tę klasę tworzą rzemieślnicy, kowale, kolekcjonerzy chowańców i kupcy. Grupa ta nie ma określonych ulubionych ras którzy wybierają ta profesje. Każdy krasnolud, elf czy człowiek nadaje się na kupca czy kowala. Jednak tylko rzemieślnicy potrafią najzręczniej posługiwać się kowalskim młotem lub kupieckim sztucznym urokiem. Używają broni białej gdyż nie interesują ich zaklęcia - w zasadzie walka także lecz nigdy nie wiadomo z kim przyjdzie handlować wiec zawsze noszą przy sobie broń. Zostają bogatymi handlarzami, silnymi kowalami lub chciwymi szulerami lub przemytnikami. Rzemieślnikami zostają osoby którymi prowadzi chęć szybkiego zarobku a potem osiedlenie się i rozkręcanie interesu. Jednak niektórzy zarabiając nielegalnie pieniądze zakładają potajemne gildie złodziei lub przemytników. Każda rasa ma takie same predyspozycje na obywatela.


Złodziej to jedna z klas postaci w Vallheru. Złodzieje specjalizują się w kradzieży złota i przedmiotów. Posiadanie immunitetu uniemożliwia im kradzież kieszonkową, więc ważna jest dla nich również umiejętność walki.

Premie:
* złodziej raz na reset otrzymuje 1 punkt kradzieży, który może wykorzystać do okradzenia banku, innej postaci, przedmiotu na rynku lub sklepu.

Ograniczenia:
* Jeżeli złodziej dokona nieudanej próby kradzieży i zostanie złapany - trafia do lochów na jeden dzień (czyli 7 resetów) z kaucją (1000 sz * poziom postaci)

Opis klasy w grze:
"Hej, przyjacielu! Potrzebujesz może pomocy? Mogę ci pokazać parę ciekawych miejsc w naszym pięknym mieście! Choć pokażę ci skrót, proszę tą wąską uliczką. Kim są ci uzbrojeni osobnicy? To moi wspólnicy, razem prowadzimy interesy..."
Mówi się, że kiedy pojawiła się inteligencja pojawili się i oni - Złodzieje. Ponoć to jeden z najstarszych zawodów świata, jednak na pewno jeden z mniej poważanych. Nikt nie lubi złodziei ale każdy chciałby mieć ich po swojej stronie - z jeszcze innej strony zaprzyjaźnienie się z kimś takim to jak zaprzyjaźnienie się z kobrą. Jedno jest pewne - już nie będziesz się nudził więcej w towarzystwie złodzieja. Złodzieje to przede wszystkim sprytni osobnicy, którzy ponad siłę i otwartą, honorową walkę stawiają podstępy oraz oszustwo. Kiedy mogą, unikają walki, lecz gdy już do niej staną starają się użyć wszelkich sposobów aby wygrać. Niestety to wszystko powoduje iż nie są zbyt lubiani pośród mieszkańców Vallheru, a już na pewno siły porządkowe próbują zwalczać ich na każdym kroku. Wielu z nich prowadzi podwójne życie, tak aby zabezpieczyć się na wypadek gdyby coś poszło nie tak. Lecz nawet w tej wydawałoby się do końca zepsutej kaście, czasami natknąć można się na kogoś kto wspiera innych bez oglądania się na własne korzyści. Tacy najczęściej zostają zwiadowcami karawan, czy też przewodnikami grup poszukiwaczy przygód. Jednego można się spodziewać po złodzieju - tego że nic nie jest pewne. Najczęściej tę ścieżkę życiową wybierają Hobbici, choć słyszano również o Jaszczuroludziach którzy pałali się tą profesją. Pewne cechy są niezależne od rasy danej postaci.



Barbarzyńca to jedna z klas postaci w Vallheru. Barbarzyńcy specjalizują się w walce przy użyciu broni białej i strzeleckiej, mogą używać dowolnych pancerzy, są też w pewnym stopniu odporni na magię. Uniemożliwia im to jednak używanie magicznych przedmiotów. Otrzymują premie do umiejętności ataku i uniku.

Premie:
* premia do umiejętności ataku oraz uniku w wysokości poziomu postaci
* premia do odporności na magię w wysokości 1/10 poziomu postaci (do maksymalnych 20%)

Ograniczenia:
* Barbarzyńcy nie mogą używać ani czarów, ani przedmiotów magicznych - mogą nosić je w plecaku, ale nie mogą ich zakładać

Opis klasy w grze:
Byłeś wspaniałym przeciwnikiem! Wspomnę twe imię gdy podczas uczt będę pił najlepsze trunki z twej czaszki! Gdyby wojownika nazwać synem wojny, barbarzyńcę trzeba by było nazwać jej mężem. Z dalekich i dzikich miejsc całego Vallheru u bram Altary pojawili się barbarzyńcy, głodni bogactw oraz sławy. Ich domem jest pole bitwy, ich językiem dźwięk wydawany przez broń w momencie ataku. Są najbardziej nieokrzesaną grupą obywateli wśród mieszkańców Vallheru. Nie cierpią magii ani jakiejkolwiek pomocy ze strony magów, uważają iż o chwale barbarzyńcy decyduje on sam a nie jakieś nieznane moce. Unikają przez to jakiejkolwiek formy magii czy to czarów czy magicznych broni. Jednak owa niechęć sprawia, iż są bardziej odporni na działania uroków niż inne kasty mieszkańców. Owe uprzedzenia do magów wywołały już kilka potężnych bitew z magami. Na ślady owych walk można natknąć się czasami, podróżując po bezdrożach Vallheru. Najwięcej barbarzyńców można spotkać pośród Jaszczuroludzi, najmniej - pośród Hobbitów. Ich główną domeną jest walka, lecz podobnie jak wojownicy jako tako radzą sobie również z kowalstwem czy stolarstwem. Niezależnie czy barbarzyńcą jest Krasnolud czy Człowiek, kasta ta ma takie same cechy.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie