Kowalstwo w Vallheru

Piotr Kowalczyk
05.09.2015

Kowalstwo to umiejętność postaci pozwalająca na wykonywanie następujących przedmiotów:

  • broni białych
  • metalowych pancerzy.


Aktualny poziom kowalstwa można sprawdzić na ekranie statystyk dostępnym z menu Nawigacja.

Punkty do umiejętności kowalstwa otrzymuje się poprzez praktykę, czyli wykonując przedmioty.
Ilość punktów kowalstwa otrzymywanych za wykonanywanie przedmiotów wynosi:

  • dla rzemieślników - 0.02 punktu kowalstwa za 1 punkt energii przeznaczony na wykonywanie przedmiotów.
  • dla pozostałych klas - 0.01 punktu kowalstwa za 1 punkt energii przeznaczony na wykonywanie przedmiotów.
  • Ilość ta nie zależy od rodzaju i poziomu wykonywanych przedmiotów. Jeżeli próba wykonania przedmiotu się nie uda, postać otrzymuje jedynie 0.02 lub 0.01 punktu kowalstwa za całą energię włożoną w ten przedmiot.


Miejscem, w którym wykonuje się przedmioty, jest kuźnia.

Aby wykonać określony przedmiot, należy posiadać plan tego przedmiotu kupiony w kuźni, w menu "Kup plany przedmiotu". Przy nazwie planu podany jest jego koszt w sztukach złota i poziom przedmiotu.

Poziom przedmiotu oznacza:

  • poziom postaci wymagany do używania tego przedmiotu (nie jest on konieczny do jego wykonywania!)
  • ilość energii potrzebnej do wykonania tego przedmiotu (z wyjątkeim zbroi, które wymagają dwa razy więcej energii).


Przedmioty wykonuje się kosztem minerałów i energii.

Jeśli podczas wykonywania przedmiotu postaci zabraknie energii, to przedmiot zostanie wykonany częściowo i będzie można kontynuować pracę nad nim później. Ilość energii wymaganej do wykonania przedmiotu jest równa jego poziomowi (w przypadku broni) lub dwukrotności poziomu (w przypadku zbroi)..

To, czy próba wykonania przedmiotu zakończy się sukcesem, zależy od poziomu umiejętności kowalstwa.

Procentowa szansa jest obliczana według wzoru:
prawdopodobieństwo [%] = 50 * poziom_umiejętności_kowalstwa / poziom_przedmiotu
Maksymalna szansa wynosi 95%.

Przy wykonywaniu przedmiotu istnieje szansa, że zamiast zwykłego przedmiotu powstanie smoczy, krasnoludzki lub elfi. Taki przedmiot posiada specjalne właściwości:

 

  • przedmiot smoczy ma zwiększoną wartość ataku (broń) lub obrony (pancerze):

Premia do obrony zbroi = random(1 ; umiejętność_kowalstwa)*2 + 1/50 siły postaci.
Premia do ataku/obrony pozostałych przedmiotów = random(1 ; umiejętność_kowalstwa) + 1/50 siły postaci.

 

  • przedmiot krasnoludzkiy ma zwiększoną wytzrzymałośća

Premia do wytrzymałości przedmiotu = random(1 ; umiejętność_kowalstwa) + 1/50 inteligencji postaci.

 

  • Przedmiot elfi ma zwiększoną premię do zręczności (tylko zbroje i nagolenniki).


Premia do zręczności zbroi = random(1 ; umiejętność_kowalstwa) + 1/50 zręczności postaci.
Premia do zręczności nagolenników = random(1 ; umiejętność_kowalstwa)/2 + 1/50 zręczności postaci.

Za wykonanie przedmiotu oprócz punktów umiejętności kowalstwa otrzymuje się punkty doświadczenia.

Wytrzymałość otrzymanych przedmiotów nie zależy od ich poziomu, a jedynie od materiału, z jakiego zostały wykonane:

  • miedź 40
  • brąz 50
  • mosiądz 60
  • żelazo 80
  • stal 100

 

Hełmy, tarcze i nagolenniki mają dwukrotnie mniejszą wytrzymałość. Wyjątkiem są przedmioty krasnoludzkie, których wytrzymałość jest zwiększona.

Wykonane przedmioty można zachować dla siebie, sprzedać innym graczom, wystawić na rynku lub sprzedać na ekranie Ekwipunku. Ostatnia możliwość nie jest zbyt opłacalna i dlatego w ten sposób warto sprzedawać jedynie te przedmioty, których nie chcą kupić inni gracze.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie