Coraz częściej w grach via browser spotykamy wszelkiego rodzaju mapy. Jedne pokazują położenie graczy/wiosek inne są nieodłączaną częścią mechaniki gry. Pokrótce postaram się przybliżyć jak wygląda od środka mapa po której gracz będzie mógł się poruszać.
1. Wygląd mapy.
W standardowych grach komputerowych świat tworzony jest np. z wielu kafli które podczas wyświetlania krain są łączone w jedną całość. W grach via browser uważam to za kiepski pomysł jednak nie uważam że się nie da. Z swojej strony za proponuję inną metodę.
Mapa będzie podzielona na fragmenty, które będą zapisywane w postaci plików graficznych.
2. Wczytywanie mapy.
Skrypt PHP pokazuje mapę jako tło diva. Jak wyświetla? To zależy od struktury waszej gry. U mnie wygląda to mniej więcej tak:
3. Czas się poruszyć
Teraz najwyższy czas by wyświetlić gracza. Pokazujemy go w osobnym divie znajdującym się we wnętrz warstwy gdzie znajduje się mapa. Za pomocą CSS: ustawiamy go w odpowiedniej pozycji. Współrzędne pobieramy z bazy danych.
Teraz czas na AJAX. Gdy gracz chce się poruszyć skrypt:
4. Wykrywanie przeszkód.
W bazie danych zapisujemy położenie przeszkód. Do skryptu który umożliwia chodzenie dodajemy warunek sprawdzający:
Mam nadzieję że wytłumaczyłem to na tyle jasno że bez problemu uda się wam to zaprogramować. Dużych umiejętności nie trzeba posiadać, wystarczą naprawdę podstawy JavaScript i PHP.