Idealny Internet dla gracza sieciowego to taki, który jest niezawodny, choć niekoniecznie bardzo szybki. Do komfortowego grania online w zupełności wystarczy Internet z prędkością pobierania 25-30 Mb/s. O wiele ważniejszym czynnikiem jest natomiast niski ping, co wyjaśniamy w naszym poradniku,.
Ping, czyli współczynnik opóźnienia (latency), odnosi się do czasu reakcji Twojego połączenia mierzonego w milisekundach (ms).
Ping informuje nas o tym, jak szybko urządzenie gracza (komputer, konsola) komunikuje się z serwerem gry.
W przypadku grania w gry sieciowe, szczególnie te wymagające szybkiej reakcji (przede wszystkim strzelanki FPS, ale też gry sportowe), idealny ping wynosi poniżej 20 ms.
Dla gier bardziej statycznych, jak strategie czy tzw. sandboxy, w pełni satysfakcjonujący będzie ping do 100 ms, który zapewni nawet przyzwoity Internet mobilny.
Jeśli ping w przypadku Twojego połączenia grubo przekracza 100, to będziesz doświadczać irytującego opóźnienia w reakcji na Twoje komendy, co oczywiście przekłada się na niski komfort grania i ogranicza Twoje szanse w rywalizacji z innymi graczami.