Struktury plików

Antoni Kwapisz
05.09.2015

Ostatnio dość rzadko poruszany jest temat struktur plików w grze, a jest on nie mniej ważny od innych, ponieważ ma też wpływ na bezpieczeństwo.

Większość osób stosuje bardzo popularny z Ugameli, co bądź Vallheru sposób:

  • admin
  • includes
  • templates
  • index

Jednak jest to mało wydaje choćby jeśli zamierzamy odtwierać kilka serwerów i w razie wystąpienia probroblemu aktualizować system.
Przyjaznym systemem struktur plików może się okazać na pierwszy rzut oka coś bardzo nie odpowiedniego:

  • - game
  • ---Controller
  • ---Models
  • ---View
  • - gameFramework
  • -.htaccess
  • - index

Układ ten znany jest użytkowniką Zend FrameWork.
Przejdzimy teraz do krótkiego opisu podzespołów.

W katalogu gameFramework powiny być przechowywane wszystkie funkcje główne, np. system aktualizacji, sterowniki bazy danych.
Natomiast całość odpowiedzialna za fabułe itd, powina znaleźć się w katalogu game, podzielona na Kontrolery, Modele, Widoki.
Przedstawie wam może jaśniej zasady działania:

 

  • Controller - główne pliki łączące całość
  • Models - klasy pomocnicze (Nie mylić z klasami FrameWorka).
  • View - Mini system szablonów, co bądź zawansowany(zależy jaki kto wybierze).

Dodatkowo w celu łatwego odróżnienia plików i ich pochodzenia należy stosować, krótkie zasady:
IndexController.php, IndexModels.php, IndexView itd.
Korzystając z wyżej wymienionych podpowiedzi i czynników nasz system będzie naprawdę dobrze skonstruowany co nie sprawi problemów w przyszłości z jego edycją.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie