Ostatnio dość rzadko poruszany jest temat struktur plików w grze, a jest on nie mniej ważny od innych, ponieważ ma też wpływ na bezpieczeństwo.
Większość osób stosuje bardzo popularny z Ugameli, co bądź Vallheru sposób:
Jednak jest to mało wydaje choćby jeśli zamierzamy odtwierać kilka serwerów i w razie wystąpienia probroblemu aktualizować system.
Przyjaznym systemem struktur plików może się okazać na pierwszy rzut oka coś bardzo nie odpowiedniego:
Układ ten znany jest użytkowniką Zend FrameWork.
Przejdzimy teraz do krótkiego opisu podzespołów.
W katalogu gameFramework powiny być przechowywane wszystkie funkcje główne, np. system aktualizacji, sterowniki bazy danych.
Natomiast całość odpowiedzialna za fabułe itd, powina znaleźć się w katalogu game, podzielona na Kontrolery, Modele, Widoki.
Przedstawie wam może jaśniej zasady działania:
Dodatkowo w celu łatwego odróżnienia plików i ich pochodzenia należy stosować, krótkie zasady:
IndexController.php, IndexModels.php, IndexView itd.
Korzystając z wyżej wymienionych podpowiedzi i czynników nasz system będzie naprawdę dobrze skonstruowany co nie sprawi problemów w przyszłości z jego edycją.