Tworzymy grę, część 1: Plan Gry

Mateusz Nowak
05.09.2015

W poniższym poradniku chciałbym przedstawić Wam podstawy robienia gier via www. Podstawy związane ściśle z programowaniem oraz aspekty mniej programistyczne. Zapraszam do lektury! Oczywiście kopiowanie poradnika bez zgody autora jest zabronione.

I - Plan Gry


1. Planowanie
Każdy projekt - nawet taki niewielki - wymaga porządnego rozplanowania. Powinniśmy sobie tutaj odpowiedzieć na kilka pytań:
1. Dla ilu osób i dla jakiej grupy ma być przeznaczona nasza gra? - od tego zależeć będzie dużo wyborów w przyszłości. Dla przykładu mamy zamiar zrobić grę dla ludzi w przedziale wiekowym 15-20 (ze względu na tematykę).
2. Jakie języki ma obsługiwać nasza gra? - jesteśmy Polakami, zakładamy, że gra będzie tylko w języku polskim.
3. Tematyka gry? - co najbardziej kręci ludzi w wieku 15-20... może własny porno biznes via www? Bo statki kosmiczne raczej oklepane.
4. Czy gra będzie w przyszłości płatna? - trzeba trochę zarobić na serwer i domenę zakładamy więc że w przyszłości wprowadzimy konto premium płatne SMS'em

Co więc ustaliliśmy? Będziemy tworzyć grę głównie dla Polaków w wieku 15-20(~22) lat. Tematyką gry będzie pornobiznes - rzecz nie spotykana w grach via www. Gdy gra stanie się trochę bardziej popularna mamy zamiar wprowadzić płatności SMS'em za konta premium.

2. Nazwa? Rzecz ważna!
Bez nazwy ani rusz. Jest to pierwsza rzecz, którą powinniśmy ustalić zaraz po podstawowym rozplanowaniu gry. Wymyślmy nazwę dla gry traktującej o pornobiznesie... PornoWorld? Ok... zakładamy, że mamy już nazwę. Teraz bezzwłocznie powinniśmy kupić domenę. Jako, że domena www.pornoworld.pl jest już zajęta to kupmy www.porno-world.pl. Adres może nawet lepszy od tego pierwszego bo bardziej przejrzysty i nie zbity w kupę.

Ustaliliśmy więc, że:
www.porno-world.pl - PornoWorld. Nazwa nawet chwytliwa ;>

3. Co umiemy?
Mamy nazwę, podstawy pomysłu ale musimy stwierdzić co umiemy. Jakich technologii używamy? Podstawą by zacząć pisać grę jest znajomość:

  • XHTML (najnowsze standardy) + CSS (no ale to w sumie na jedno wychodzi)
  • PHP
  • MySQL (bądź obsługę innej bazy danych)
  • JavaScript + AJAX (niewymagane)



Jeśli znamy xHTML'a i PHP bądź tworzymy dobrą grafikę możemy zacząć szukać ludzi do pomocy przy tworzeniu gry.
Pamiętać trzeba jednak, że przy poszukiwaniu drużyny trzeba napisać nasze umiejętności oraz podstawowy plan gry, ewentualnie pochwalić się własnymi umiejętnościami.

Ok, napisaliśmy już temat w, którym szukamy ludzi do teamu, zawarliśmy w nim wszelkie wymagane informacje i nikt nie może nas za nic zjechać.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie