Tworzymy grę, część 9: Klasa obsługi gracza

Krzysztof Jagielski
05.09.2015

IX - Klasa obsługi gracza

Konta są, rejestracja, newsy, wiemy nawet coś o mysql... ale... za każdym razem gdy chcemy wyświetlić coś o graczu (co będzie używane w grze na każdym kroku, nawet wyświetlanie głupiego imienia w dialogach). Jak sobie z tym poradzić?

1. Include
Pamiętacie jak ostatnio przy ustalaniu "trwałego" połączenia z bazą danych dołączaliśmy plik mysql_connect.php? Tak samo tym razem dołączymy plik player_class.php. Piszemy więc

   <?php
  include("player_class.php");
  ?>


Ważne by było to już po dołączeniu pliku mysql_connect.php!

2. Tworzymy klasę
Co to są klasy nie będę mówił, gdyż bardzo ładnie przedstawił to na forum Aylard.

php
  $login = $_SESSION['login'];
  class player{
  var $info;
  function getBasic($login){
  $mysql = mysql_query("select * from `konta` where `login` = '$login'");  
  $this->info = mysql_fetch_array($mysql);
  }
  }
  $player = new player;
  $player->getBasic($login);
  ?>

Jak teraz dostać się do np. siły gracza? Wystarczy w miejscu, gdzie będziemy chcieli wypisać ile gracz ma pkt. siły napisać

echo $player->info['sila']; // Wypisujemy siłę gracza
  if($player->info['sila'] > 10){ // Sprawdzamy czy siła gracza jest   większa od 10
  echo 'Siła gracza jest większa od 10'; // Jeśli tak to wypisujemy że jest   większa od 10
  }

Jeśli będziemy mieli potrzebę obliczyć coś co dotyczy gracza to wystarczy rozszerzyć klasę (nie koniecznie używając rozszerzenia klas, po prostu dopisać kolejną funkcję do klasy player).

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie