Sieciowy marketing – co to takiego?

Jerzy Biernacki
06.12.2017

Rozwój internetu sprawił, że nasze życie zmieniło się niemalże w każdym aspekcie – dotyczy to zarówno życia codziennego, jak i na przykład pracy czy zakupów oraz oczywiście spędzania wolnego czasu. Rynek e-commerce czy usług zmieniły całkowicie postrzeganie tradycyjnej formy reklamy, które są niejako oparte na biernym odbiorze. Obecnie to klient dokonuje wyboru towarów na podstawie na przykład wysokich wskazań wyszukiwarki lub też działań marki w mediach społecznościowych. Jeśli wiemy, czego klient może poszukiwać, postarajmy się w taki sposób zbudować treści na stronie, by jak najszybciej skierować odbiorcę na to, co dokładnie w tym momencie jest mu potrzebne.

Strona jako wizytówka firmy

I wielcy giganci, i małe firmy wkładają bardzo dużo wysiłku w to, by ich witryny i fanpage zachęcały do tego, by pozostać na nich jak najdłużej, a tym samym, aby klient znalazł interesującą go rzecz czy usługę i najzwyczajniej w świecie zostawił pieniądze. I co najważniejsze, by wrócił. Podstawowym zabiegiem staje się więc profesjonalne pozycjonowanie stron, czyli w dużej mierze wypełnienie go taką treścią, która pozwala wyszukiwarce wyświetlić witrynę jak najwyżej. Według https://www.internetum.com/revolutionizing-your-business-using-google-trends/ to ważny element reklamy, ponieważ w sposób nienachalny, nieuderzający w klienta doprowadza klienta dokładnie do tego, czego szuka, a nie wmawia mu, że danej rzeczy potrzebuję. Poza treścią ważnymi elementami będą elementy graficzne – czyli pop-upy, boxy, bannery, które przyciągają wizualnie, a jakby na to nie patrzeć – szczególnie w sieci kupujemy po prostu oczami. Im jest bardziej nowatorsko, zaskakująco i pozytywnie, tym lepiej dla wizerunku marki.

Co robi mój klient?

Coraz częściej pozyskiwanie klientów wiąże się bardzo mocno z personalizowaniem oferty specjalnie do konkretnej osoby. Stąd też bardzo doprecyzowany mailing, śledzenie zachowań internautów w sieci oraz godzin aktywności. Popularny remarketing polega przede wszystkim na tym, że zachowuje informacje o naszych ruchach w sieci – czyli stronach, na które wchodzimy i pod tym kątem przesyła nam podobne propozycje. Taka celowana reklama ma oczywiście za zadanie dotrzeć do potencjalnie zainteresowanego danym towarem czy też usługą klienta.

Pozycjonowanie strony to wiedza nieco tajemna, ale pozwala firmom być na pierwszych miejscach w wyszukiwarce. To pozwala klientom bardzo szybko znaleźć konkretną propozycję. Coraz częściej nie chce się nam tracić po prostu czasu na przeszukiwanie kilkunastu stron.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie