Nieustanny rozwój technologii niesie za sobą coraz większe wyzwania również dla osób prowadzących własną działalność gospodarczą. Jeszcze kilkanaście lat wstecz pozyskiwanie nowych klientów odbywało się tradycyjnymi kanałami reklamowymi, takimi jak ogłoszenia w gazetach, ulotki reklamowe czy plakaty rozwieszane w najbardziej newralgicznych punktach miast i miasteczek.
Obecnie natomiast coraz więcej właścicieli zarówno dużych przedsiębiorstw jak i niewielkich firm jest zmuszona do inwestowania w najnowsze kanały promocyjne - w przeciwnym razie szybko mogą zniknąć z rynku.
Dla kogo najlepszą formą pozyskiwania nowych klientów będą nowoczesne kanały promocyjne? Odpowiedź na to pytanie jest zaskakująco prosta - dla każdego! Bez względu na wielkość firmy czy rodzaj prowadzonej działalności, reklamy wyświetlane za pośrednictwem Internetu, to zdecydowanie najbardziej efektywny sposób na promocję firmy i poszerzenie zasięgu jej działalności.
Oczywiście możliwości na reklamę w świecie wirtualnym jest co najmniej kilka, na przykład kampanie linków sponsorowanych AdWords czy remarketing dynamiczny Google, dlatego warto poznać zasady rządzące poszczególnymi kanałami promocyjnymi, tak aby wybrać najbardziej efektywne rozwiązanie dla prowadzonej przez siebie działalności. Jakie są najpopularniejsze sposoby zdobywania klientów w sieci i kiedy kampania produktowa jest opłacalna?
Najbardziej rozpowszechnionym modelem kampanii reklamowych w Internecie są kampanie CPC. Są to kampanie rozliczane ze zleceniodawcą w momencie interakcji użytkownika. Oznacza to, że za wyświetloną reklamę zostanie pobrana opłata dopiero w momencie, gdy dany użytkownik kliknie w reklamę, czego skutkiem będzie przeniesienie go na przykład na stronę główną firmy lub bezpośrednio do formularza kontaktowego.
W takim modelu rozliczany może być na przykład remarketing statyczny. Jak donoszą najnowsze badania specjalistów od marketingu, to właśnie remarketing w ostatnich latach odnotowuje najszybszy wzrost zainteresowania wśród reklamodawców w sieci.
Remarketing jest stosunkowo młodą gałęzią reklamy. Jego niezawodne działanie oparte jest o swoiste śledzenie użytkownika, który odwiedził konkretną witrynę internetową. Na podstawie danych określające akcje użytkownika w ramach serwisu, w przyszłości będą mu się wyświetlały reklamy produktów, których wcześniej poszukiwał.
Jeżeli użytkownik był zainteresowany zakupem obuwia sportowego, jednak nie zdecydował się dokonać zakupu przez internet, to w najbliższej przyszłości będą mu się wyświetlały w ramach innych serwisów reklamy butów sportowych, których modele wcześniej przeglądał.
Jest to tak zwany remarketing dynamiczny Google. Jest to kanał promocyjny polecany zwłaszcza właścicielom sklepów internetowych. Przekaz reklamowy jest bowiem zróżnicowany w zależności od konkretnego produktu, którym użytkownik był wcześniej zainteresowany. Bratem remarketingu dynamicznego jest remarketing statyczny.
Daje on mniejsze możliwości personalizacji przekazu reklamowego. Polega na wyświetlaniu użytkownikowi jednolitej wersji reklamy, niezależnie od podstrony serwisu, którą wcześniej odwiedził.
Co sprawia, że remarketing jest aż tak skuteczny? O sukcesie tego kanału reklamowego decyduje kilka czynników. Przede wszystkim kluczową rolę w przekazie reklamowym oferowanym przez remarketing dynamiczny Google jest jego dokładna personalizacja. Dzięki temu, że internautom wyświetlają się reklamy produktów, którymi potencjalnie są zainteresowani, to same reklamy nie są dla nich ani nudne, ani męczące i chętniej wchodzą z nimi w interakcję.
Kolejną zaletą remarketingu jest to, że jego efekty w przeciwieństwie do tradycyjnych metod reklamowych, są niemal w stu procentach mierzalne! Efekty przeprowadzonej kampanii produktowej można obserwować za pomocą analityki internetowej. Możliwości takie daje chociażby implementacja na stronie internetowej kodu Google Analitics.
Tradycyjne metody reklamy powoli odchodzą do lamusa. Kanały internetowe dają o wiele więcej możliwości – są nie tylko bardziej efektywne, ale również dają możliwość dokładnej obserwacji korzyści jakie przynoszą. Dzięki dokładnej analityce bez problemu można obliczyć ROI i ustalić, która metoda pozyskiwania klientów jest najbardziej opłacalna.
Artykuł powstał we współpracy z firmą AdWordsgroup
Artykuł partnera.