Reklama internetowa w tradycyjnym wydaniu staje się coraz mniej skuteczna . Wyzwaniem jest więc tworzenie takiego przekazu, który bez wydawania ogromnych środków, dużo skuteczniej dotrze do naszych klientów. Tak narodziła się idea reklamy natywnej, czyli czegoś, co przynajmniej z pozoru reklamą nie jest. To bardzo efektywne narzędzie. Jak wykorzystać je w praktyce? Dobrym pomysłem będzie zbudowanie własnego portalu tematycznego dla firmy. Co dalej?
Najtrudniejsze w marketingu jest przekonywanie nieprzekonanych. Czasami szkoda na to czasu i pieniędzy. Wortal internetowy, inna nazwa portalu tematycznego, jest doskonałym narzędziem do skupiania tylko tych osób, które znajdują się w naszej grupie docelowej. Trafią tu, bo chcą, bo szukali informacji, które my wcześniej na wortalu umieściliśmy. Taki czytelnik szybko stanie się klientem lub klientów nam przyprowadzi – działa tu zasada wdzięczności za udzieloną pomoc. Gdzieś w tle znajduje się jeszcze mądrze ukryty w artykułach przekaz stricte reklamowy.
Klient lubi mieć świadomość, że współpracuje z prawdziwymi fachowcami. Nawet jeśli nie ma na to pieniędzy, to chce wierzyć, że za rozsądną kwotę jest w stanie zafundować sobie wykonawstwo lub produkt z wysokiej półki. Dlatego bardzo chętnie skorzysta z oferty firmy, która w jego oczach jawi się, jako specjalistyczna. Wortal tematyczny świetnie wspomaga budowanie swojej pozycji eksperckiej, co ma kluczowe znaczenie w marketingu internetowym opartym na treści.
Jeśli zdecydujesz się na uruchomienie własnego portalu tematycznego, znajdziesz się na prostej drodze do bardzo skutecznego reklamowania swojej firmy w Internecie. Pamiętaj tylko, że Twoi Klienci nie są beznamiętną szarą masą, mają swoje rozumy i łatwo wychwytują nachalny marketing. Wszystko musisz więc robić inteligentnie i z wyczuciem, szczególnie w zawartości tekstowej.
Rozwiązuj konkretne problemy czytelników – mało kto trafi na Twój portal, bo wpisze jego adres w przeglądarce. Przynajmniej na początku możesz liczyć jedynie na wyszukania organiczne lub linki sponsorowane. Twój czytelnik, a w konsekwencji klient, będzie szukał informacji mogących mu pomów w rozwiązaniu jakiegoś problemu. Jeśli znajdzie je na Twoim wortalu, będzie na niego wracał w przyszłości. Zwiększasz w ten sposób rozpoznawalność marki.
Problem → Rozwiązanie → Narzędzie – na portalu masz docelowo promować swój produkt lub usługę. Nie rób tego od razu i wprost. Działaj zgodnie z przytoczonym schematem. Na początku warto dać czytelnikom wędkę, a dopiero później rybę. Możesz być pewien, że spora grupa osób trafi na twój portal wyłącznie w poszukiwaniu informacji o produkcie, który może im pomóc w naprawieniu czegoś lub np. spełnieniu swojej zachcianki.
Zero przypadkowych artykułów – portale dla wszystkich już istnieją i nie są dla Ciebie dobrym miejscem na umieszczenie reklamy. Twój portal ma być specjalistyczny, przez co zawęzisz grupę klientów – jest to w tym przypadku działanie pożądane. Umieszczaj więc wyłącznie artykuły stworzone z myślą o klientach i partnerach biznesowych i dobieraj ich tematy pod kątek ich zainteresowań.
Informacje z przekazem reklamowym, ale zawsze wiarygodne – to podstawa. Jeśli masz budować opinię eksperta i zwiększać zasięg, musisz pisać o tym, na czym się znasz i uczyć swoich czytelników, być dla nich mentorem. Fałsz i naginanie faktów szybko wyjdzie na jaw, najczęściej w komentarzach.
Treści reklamowe przekazywane za pośrednictwem bogatego w wartościowe teksty portalu tematycznego są znacznie lepiej odbierane przez czytelników. Całość staje się dla nich bardzo wiarygodna. Taki produkt po prostu trzeba posiadać, aby poważnie zabrać się za zwiększanie zasięgu swojej marki w Internecie. Warto przy tym skorzystać z oferty darmowego uruchomienia wortalu w zamian za udział w zyskach reklamowych.
Dla firm chcących zarabiać na reklamie lepszą opcją będzie zlecenie założenia portalu tematycznego wraz z całą koncepcją jego rozwoju oraz opieką firmy dostarczającej świeże artykuły. Portal musi być stale uzupełniany nowymi treściami, bo to jedyna droga do zapewnienia mu (i swojej firmie) popularności.