Prawa autorskie & Internet - z prasy, cz.1
Internet jest doskonałym instrumentem do zdobywania informacji oraz pozyskiwania innych materiałów - plików muzycznych, zdjęć, oprogramowania, tekstów itp. Łatwość dostępu do tych materiałów nie usprawiedliwia wykorzystywania ich w dowolny sposób. Inaczej mówiąc, fakt pojawienia się w Internecie poszczególnych treści nie stanowi automatycznej zgody autora na korzystanie z nich w nieograniczony sposób, szczególnie w ramach własnej działalności gospodarczej. [ więcej ]
Wiele firm uatrakcyjnia swoje codzienne działania marketingowe czy promocyjne wizualizacjami zamieszczonymi w Internecie. Czy mogą one dowolnie korzystać w ramach prowadzonej działalności gospodarczej np. z fotografii i obrazków znalezionych w sieci? czy np. w firmowym newsletterze można swobodnie wykorzystywać małą grafikę ilustracyjną z Internetu? Jak prawo określa takie działania? [ więcej ]
Prawa autorskie: najważniejsze zagadnienia
W dzisiejszych czasach podstawową formą reklamy dla każdej firmy jest reklama wizualna. Dobrze przygotowana i ciekawa strona WWW czy też ulotka reklamowa może często zdecydować o zdobyciu nowego klienta. Oprócz aspektów czysto technicznych (budowanie strony WWW, skład i DTP ulotki reklamowej czy też folderu) najistotniejszą częścią takiej reklamy jest jej strona wizualna - zdjęcia, grafiki, itp. Wyobraźmy sobie zatem, że prowadząc działalność gospodarczą o dowolnym profilu chcemy ją promować przy wykorzystaniu fotografii. [ więcej ]
Odnośnie zamieszczania materiałów prasowych dotyczących firmy (artykułów, filmów) na jej stronach internetowych i publikowania ich przedruków w firmowych biuletynach mają zastosowanie przepisy Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (zwanej dalej "Prawo Autorskie") - poinformowała Kancelaria Prawna Chajec, Don-Siemion&Żyto.[ więcej ]