Rząd wprowadza zmiany w programie Dobry Start. Od 1 lipca 2021r. wnioski o wypłatę 300zł na szkolną wyprawkę będzie można składać tylko przez Internet. Obsługą programu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Rząd wprowadza zmiany, bo chce ograniczyć koszty obsługi programu. Od 1 lipca 2021r. wniosek o wypłatę pieniędzy będzie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną. To oznacza duże zmiany dla co trzeciej polskiej rodziny składającej do tej pory wnioski w formie papierowej. Druga istotna zmian dotyczy tego, że przyznawaniem świadczeń nie będą zajmować się już gminy i powiaty, lecz Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Wnioski w programie Dobry Start będą dostępne za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Jeśli ktoś będzie miał problem z założeniem konta albo wypełnieniem dokumentu, to będzie mógł skorzystać z pomocy w najbliższej placówce ZUS. Pieniądze nie będą już wypłacane w gotówce lecz wyłącznie przelewem na konto bankowe rodzica.
Świadczenie 300+ jest przyznawane raz w roku, na każde uczące się w szkole dziecko. Pieniądze wypłacane są bez względu na dochód rodziny i – zgodnie z pomysłem rządu – rodzice mają je przeznaczyć na zakup niezbędnych książek i artykułów szkolnych przed rozpoczęciem kolejnego roku szkolnego. Obecnie z programu Dobry Start korzysta około 4,4 mln dzieci.