Zmiany w programie 300+

Mariusz Siwko
18.06.2021

Rząd wprowadza zmiany w programie Dobry Start. Od 1 lipca 2021r. wnioski o wypłatę 300zł na szkolną wyprawkę będzie można składać tylko przez Internet. Obsługą programu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. 

Jak złożyć wniosek w programie Dobry Start

Rząd wprowadza zmiany, bo chce ograniczyć koszty obsługi programu. Od 1 lipca 2021r. wniosek o wypłatę pieniędzy będzie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną. To oznacza duże zmiany dla co trzeciej polskiej rodziny składającej do tej pory wnioski w formie papierowej. Druga istotna zmian dotyczy tego, że przyznawaniem świadczeń nie będą zajmować się już gminy i powiaty, lecz Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Wnioski w programie Dobry Start będą dostępne za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Jeśli ktoś będzie miał problem z założeniem konta albo wypełnieniem dokumentu, to będzie mógł skorzystać z pomocy w najbliższej placówce ZUS. Pieniądze nie będą już wypłacane w gotówce lecz wyłącznie przelewem na konto bankowe rodzica.

Komu przysługuje 300+  

Świadczenie 300+ jest przyznawane raz w roku, na każde uczące się w szkole dziecko.  Pieniądze wypłacane są bez względu na dochód rodziny i – zgodnie z pomysłem rządu – rodzice mają je przeznaczyć na zakup niezbędnych książek i artykułów szkolnych przed rozpoczęciem kolejnego roku szkolnego. Obecnie z programu Dobry Start korzysta około 4,4 mln dzieci. 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.